کد خبر: 63781
A

لندن: بیانیه ایران درخصوص عقب‌نشینی از برخی تعهدات برجامی، یک گام ناخوشایند است/ تهران اقدام بیشتری که منجر به تشدید تنش‌ها شود، صورت ندهد و به تعهدات خود پایبند بماند

معاون وزیر خارجه انگلیس در امور آسیا و اقیانوسیه از ایران خواست «هیچ اقدام بیشتری که منجر به تشدید تنش‌ها شود، صورت ندهد و به تعهدات خود پایبند بماند».بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نخواهد کرد اما هشدار می‌دهد در صورتی که به تعهدات خود ذیل برجام پایبند نباشد، این مسئله را (تحریم‌ها را) نیز در نظر بگیرد.معاون وزیر خارجه انگلیس از تمام کشورها از جمله روسیه و چین خواست تا سیاست لغو تحریم‌ها علیه ایران را دنبال کنند.

لندن: بیانیه ایران درخصوص عقب‌نشینی از برخی تعهدات برجامی، یک گام ناخوشایند است/ تهران اقدام بیشتری که منجر به تشدید تنش‌ها شود، صورت ندهد و به تعهدات خود پایبند بماند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ «مارک فیلد» معاون وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که بیانیه امروز ایران در خصوص عقب‌نشینی از برخی تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای (برجام) «یک گام ناخوشایند است».

بنا بر گزارش منابع خبری، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور آسیا و اقیانوسیه علاوه بر این از ایران خواست «هیچ اقدام بیشتری که منجر به تشدید تنش‌ها شود، صورت ندهد و به تعهدات خود پایبند بماند».

این مقام انگلیسی ادامه داد، بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نخواهد کرد اما هشدار می‌دهد در صورتی که به تعهدات خود ذیل برجام پایبند نباشد، این مسئله را (تحریم‌ها را) نیز در نظر بگیرد.

با این وجود، معاون وزیر خارجه انگلیس از تمام کشورها از جمله روسیه و چین خواست تا سیاست لغو تحریم‌ها علیه ایران را دنبال کنند.

حدود یک سال پیش بود (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) که دولت آمریکا به دستور ترامپ، به بهانه‌های واهی و ادعاهای بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم‌ها یا محدودیت‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال کرده است. لازم به‌ذکر است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه کرده است. (جزئیات بیشتر)

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که اقدامات اعلامی در بیانیه امروز شورای عالی امنیت ملی در چهارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای) است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر