کد خبر: 63963
A

هدف از پروپاگاندای رسانه ای برای ایجاد جو ناامنی در خلیج فارس چیست؟ / خبر شبکه المیادین و اسپوتنیک دروغ از آب در آمد/ یورونیوز: خبر کذب است

خبر فوری شبکه المیادین درباره انفجار در بندر فجیره در امارات دروغ از آب در آمد. خبرگزاری المیادین صبح امروز در خبری فوری با استناد به اظهارات آنچه منابع آگاه خوانده، اعلام کرد که انفجار‌هایی قوی صبح روز یکشنبه بندر فجیره در امارات را لرزانده است. المیادین اضافه کرد که این انفجار‌ها داخل بندر فجیره روی داده و صدای آن به وضوح شنیده شده است. گفته می‎شود شمار نفتکش‌هایی که در بندر فجیره آتش گرفته بین ۷ تا ۱۰ نفتکش بوده است. اما تنها ساعتی پس از انتشار این خبر شبکه خبری یورونیوز ضمن تکذیب این خبر نوشت: خبرگزاری رسمی امارات به نقل از دفتر حکومت شیخ نشین فجیره در امارات عربی متحده، در بیانیه‌ای اخبار مبنی بر چند انفجار و آتش‌سوزی در بندر این شهر را تکذیب کرد.

هدف از پروپاگاندای رسانه ای برای ایجاد جو ناامنی در خلیج فارس چیست؟ / خبر شبکه المیادین و اسپوتنیک دروغ از آب در آمد/ یورونیوز: خبر کذب است

به گزارش دیده بان ایران، خبرگزاری المیادین صبح امروز در خبری فوری با استناد به اظهارات آنچه منابع آگاه خوانده، اعلام کرد که انفجار‌هایی قوی صبح روز یکشنبه بندر فجیره در امارات را لرزانده است. المیادین اضافه کرد که این انفجار‌ها داخل بندر فجیره روی داده و صدای آن به وضوح شنیده شده است. گفته می‎شود شمار نفتکش‌هایی که در بندر فجیره آتش گرفته بین ۷ تا ۱۰ نفتکش بوده است. خبرگزاری اسپوتنیک فارسی، دومین خبرگزاری بود که این خبر را منتشر کرد.(اینجا)

اما تنها ساعتی پس از انتشار این خبر شبکه خبری یورونیوز ضمن تکذیب این خبر نوشت: خبرگزاری رسمی امارات به نقل از دفتر حکومت شیخ نشین فجیره در امارات عربی متحده، در بیانیه‌ای اخبار مبنی بر چند انفجار و آتش‌سوزی در بندر این شهر را تکذیب کرد. (اینجا)

گفتنی است علی رغم تکذیب؛ المیادین این خبر را از روی صفحه خود حذف نکرده است اما رسانه های داخلی این خبر را حذف کرده اند.(اینجا)

نکته جالب در این بین اینجاست که خبرگزاری جماران که خبر فوق را به شکل خبرفوری منتشر کرده بود در توئیتر خودش آورده که امارات برای تکذیبیه این خبر مدرک یا سندی را ارائه نکرده است. این در حالی است شبکه المیادین هیچ تصویری از انفجار در فجیره منتشر نکرده است. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر