کد خبر: 70118
A

رای الیوم:نظرسنجی های انتخاباتی، ترامپ را به شدت نگران کرده / مکرون با استفاده از همین نقطه ضعف، ترامپ را وادار به کوتاه آمدن در مقابل تهران کرد / ایران هم با اطلاع از همین موضوع، منتظر عقب نشینی بیشتر ترامپ شده

پس از اعلام نتایج اولین نظر سنجی، که نشان داد رقبای ترامپ در حزب دموکرات، همگی از او بالاتر هستند، کاخ سفید احساس نگرانی کرد. در این میان، تمام منابع آگاه اتفاق نظر دارند که مکرون با مهارت روی نقطه ضعف ترامپ کار کرده و باب خروج او از تنگنایی که در آن گرفتار شده است را در قبال مذاکره با ایران، گشوده است.

رای الیوم:نظرسنجی های انتخاباتی، ترامپ را به شدت نگران کرده / مکرون با استفاده از همین نقطه ضعف، ترامپ را وادار به کوتاه آمدن در مقابل تهران کرد / ایران هم با اطلاع از همین موضوع، منتظر عقب نشینی بیشتر ترامپ شده

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بسام ابو شریف در رای الیوم نوشت: رئیس جمهور آمریکا احساس می‌کند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰، تضمین شده نیست و با وجود تلاش هایش برای محقق کردن اهدافی در دو پرونده کره شمالی و ایران، نتایج ثابت می‌کند که این هرج و مرج شدید در سیاست‌های او، در نهایت، منجر به شکستش در انتخابات پیش رو خواهد شد؛ از این رو، در حال حاضر، از طریق برنامه‌های عقب نشینی که ترامپ در بیاریتز ترتیب داده است، تلاش می‌کند شرایط را بهبود بخشیده و موفقیت خود را در انتخابات تضمین کند.

اما برنامه ترامپ چیست؟

ترامپ، داماد او، پومپئو، بولتون و اعضای گروه مافیا، که بر کاخ سفید حاکم هستند، معتقدند که یک عقب نشینی حساب شده، لازمه موفقیت ترامپ است و حمایت از اسرائیل، خط قرمزی است که نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند. پس از اعلام نتایج اولین نظر سنجی، که نشان داد رقبای ترامپ در حزب دموکرات، همگی از او بالاتر هستند، کاخ سفید احساس نگرانی کرد. در واقع، ملت آمریکا، سیاست ترامپ را شکست خورده می‌دانند.

در این میان، تمام منابع آگاه اتفاق نظر دارند که مکرون با مهارت روی نقطه ضعف ترامپ کار کرده و باب خروج او از تنگنایی که در آن گرفتار شده است را در قبال مذاکره با ایران، گشوده است.

شروع مذاکره با ایران، تا حدی زیادی از سوی ترامپ و تیم او، برای مقابله با کاهش شدید محبوبیتش به کار گرفته می‌شود و با توجه به اینکه ایران بخوبی از این موضوع آگاه است، شروع مذاکره با ایالات متحده را در گروه رفع کامل تحریم‌ها می‌داند.

علاوه بر این، ترامپ تلاش می‌کند با واداشتن سعودی‌ها به مذاکره با حوثی‌ها در مورد خروج از یمن، ایران را راضی کند و در همین راستا، دولت ترامپ، با صنعاء ارتباطاتی برقرار کرده است.

ایران تحت فشار مذاکره نمی‌کند، این موضع ایران است و ترامپ به ناچار باید از فشار‌های خود عقب نشینی کند.

در برابر این تحولات در موضع آمریکا، نتانیاهو و بولتون، با ارتکاب اشتباهاتی، در را به روی محور مقاومت گشودند، تا از اسرائیل انتقام بگیرد. نتانیاهو با قهرمان بازی‌های خیالی خود، به دنبال تضمینی برای انتخاب مجدد بعنوان نخست وزیر است و به این ترتیب، سرنوشت سیاسی ترامپ و نتانیاهو تا حد زیادی به ایران و محور مقاومت باز می‌گردد و این محور در ابتدا در دادن پاسخی به حملات اسرائیل به پایگاه‌های خود، درنگ کرد؛ چرا که حکمت اقتضاء می‌کند که محور مقاومت، زمینه را برای ترامپ ترسو فراهم کند، تا به خاطر پیروزی در انتخابات، در حد امکان عقب نشینی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر