کد خبر: 71434
A
نخست‌وزیر عراق:

حملات به حشد شعبی، کار اسرائیل بود

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق می‌گوید «یافته‌های مهمی» وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل در حمله به پایگاه‌های شبه‌نظامیان این کشور دست داشته است.

حملات به حشد شعبی، کار اسرائیل بود

به گزارش دیده بان ایران؛  «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق می‌گوید «یافته‌های مهمی» وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل در حمله به پایگاه‌های شبه‌نظامیان این کشور دست داشته است.

ادعای نخست‌وزیر عراق مبنی بر دخالت اسرائیل در حمله به پایگاه‌های حشد شعبی، نیروهای بسیج مردمی عراق که از سوی ایران حمایت می‌شوند، با استناد به اطلاعات منابع آمریکایی مطرح می‌شود؛ این در حالیست که شبه‌نظامیان شیعه عراقی پیشتر به صراحت اسرائیل را به انجام این حملات متهم کرده بودند.

 

آقای عبدالمهدی روز دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره ضمن مطرح کردن این ادعا تصریح کرد: «دولت عراق شواهد ملموسی برای تعیین عامل اصلی این حملات در اختیار ندارد اما آنچه از منابع آمریکایی دریافت کردیم نشان می دهد که اسرائیل پشت این ماجرا است.»

 

نخست‌وزیر عراق در این ادامه یادآور شد: «تحقیقات مقامات عراقی به یافته های مهمی در خصوص این حملات منجر شده که حکایت از دست داشتن اسرائیل در برخی از این حملات دارد.»

 

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز منابعی غیررسمی در آمریکا از انجام حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در خاک عراق خبر داده بودند. این حملات به تابستان سال جاری باز می گردد، زمانی که پنج انبار مهمات و اردوگاه آموزشی متعلق به شبه‌نظامیان حشد شعبی هدف بمباران های هوایی قرار گرفت.

 

احتمال انجام این حملات از سوی ارتش اسرائیل پس از آن از دید تحلیلگران قوت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به صراحت اعلام کرد که پایگاه مستشاران ایران در هیچ نقطه‌ای مصون از حملات نخواهد بود.

 

منبع: یورونیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر