کد خبر: 78252
A

العربیه مدعی شد: آمریکا در یک حمله پهبادی قیس خزعلی فرمانده کتائب حزب الله را قرار داده است

شبکه العربیە وابسته به عربستان سعودی مدعی شد قیس خزعلی یکی از رهبران کتائب حزب‌الله عراق (شبه‌نظامیان عضو گروه الحشد شعبی) در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی مرز عراق و سوریه کشته شده است. عصائب اهل الحق یا شبکهٔ خزعلی، از بزرگ‌ترین گروه‌های شبه‌نظامی شیعه فعال در عراق و سوریه است که زمینه های نظامی در عراق و در جنگ داخلی سوریه نیز شرکت دارد.

العربیه مدعی شد:  آمریکا در یک حمله پهبادی قیس خزعلی فرمانده کتائب حزب الله  را قرار داده است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ شبکه العربیە وابسته به عربستان سعودی مدعی شد  قیس خزعلی یکی از رهبران کتائب حزب‌الله عراق (شبه‌نظامیان عضو گروه الحشد شعبی) در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی مرز عراق و سوریه کشته شده است.

عصائب اهل الحق یا شبکهٔ خزعلی، یک گروه و از بزرگ‌ترین گروه‌های شبه‌نظامی شیعه فعال در عراق و سوریه است که  در زمینه های نظامی عراق و در جنگ داخلی سوریه نیز شرکت دارد.

 

در طی جنگ عراق این گروه به عنوان بزرگترین «گروه ویژه» (عنوانی که آمریکایی‌ها برای گروه‌های شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران بکار می‌بردند) شناخته می‌شد و مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ حمله به نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف را به عهده گرفته‌است. این گروه پس از آزادسازی عراق، با گردآوری شبه‌نظامیان شیعه، در گردان‌هایی موسوم به «مجامیع خاصه» و به فرماندهی شیخ «قیس خزعلی» پایه‌گذاری شد. با آغاز یورش داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی این گروه، وظیفه مراقبت از عتبات را بر عهده گرفته‌است

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر