کد خبر: 160088
A
۲۴ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی بروز اختلاف در وزارت اطلاعات

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در روز ۲۹ تیر سال ۱۳۷۸ بحث‌های مربوط به منتشر شدن نامه ۲۴ نفر از فرماندهان سپاه به رئیس جمهور و نگرانی وزیر اطلاعات وقت از بروز دوگانگی در وزارت بین جریان راست و چپ را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی بروز اختلاف در وزارت اطلاعات

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در روز  ۲۹ تیر سال ۱۳۷۸ بحث‌های مربوط به منتشر شدن نامه  ۲۴ نفر از فرماندهان سپاه به رئیس جمهور و نگرانی وزیر اطلاعات وقت از بروز دوگانگی در وزارت بین جریان راست و چپ را روایت کرده است.

به گزارش دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی نوشته است:

نامه ۲۴ نفر از فرماندهان سپاه به رئیس جمهور دیروز در روزنامه کیهان و امروز در روزنامه آزاد منتشر شده و بحثهای جدی در جامعه ایجاد کرده است. هواداران آقای خاتمی (مجمع روحانیون مبارز- سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت) آنرا مقدمه ای برای کودتا معرفی می کنند که در حرکت جدید مجوز تبلیغات آنها است. و سوالی مطرح کرده اند که چرا روزنامه سلام به خاطر نشر یک نامه محرمانه توقیف شده و کیهان توقیف نشد. و دفتر رئیس جمهور هم صریحا اعلام کرده که نامه فرماندهان سپاه محرمانه بوده است. 

اطلاع رسانی وزارت اطلاعات درباره عوامل آشوب اخیر و تکیه روی منوچهر محمدی که یک دانشجوی مردود شده است و سفر او به خارج - آمریکا و ترکیه -  و سخنرانی در جمع سلطنت طلبان و گرفتن کمک از آنها و نیز بعضی از اعضای گروه طبرزدی و حزب ملت و پان ایرانیسم هم تفسیرهای گوناگونی دارد. بعضی آنرا در جهت تبرئه دفتر تحکیم وحدت می دانند و بعضی آنرا برای متهم کردن عوامل خارجی و یا ضدانقلاب و در مجموع خیلی جا نیفتاده است و بحث مهم روز است. 

آقای امیر تهرانی معاون پارلمانی وزارت اطلاعات آمد از بروز دوگانگی در وزارت بین جریان راست و چپ اظهار نگرانی کرد. گفت بعضی تلاش دارند که دفتر تحکیم وحدت را تبرئه کنند و بازداشتی های آنها را آزاد کنند. آقای خاتمی و دولت هم دنبال همین هستند و حتی با دستور شخص آقای خاتمی، آقای خزائی را از جمع بازجویان کنار گذاشته اند. گزارشی از نتایج بازجویی ها آورد و گفت، حدود ۸۰۰ نفر آزاد شده اند و حدود ۳۰۰ نفر هنوز  تحت بازجویی اند.

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر