کد خبر: 18163
A

سیمای انتخابات سرنوشت‌ ساز

فصل انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده است و مردم وارد یکی دیگر از موقعیت‌های تصمیم‌گیری در قبال سرنوشت خود می‌شوند تا با جدیت و حساسیت در مورد شاکله سیاسی کشور دست به انتخاب بزنند. این تصمیم‌گیری و انتخاب، بسیار مهم و با ارزش است.

سیمای انتخابات سرنوشت‌ ساز
اکبر ترکان مشاور رییس جمهور در سرمقاله امروز روزنامه اعتماد مطلبی با عنوان سیمای انتخابات سرنوشت ساز نوشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، در یادداشت اکبر ترکان آمده است: 
فصل انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده است و مردم وارد یکی دیگر از موقعیت‌های تصمیم‌گیری در قبال سرنوشت خود می‌شوند تا با جدیت و حساسیت در مورد شاکله سیاسی کشور دست به انتخاب بزنند. این تصمیم‌گیری و انتخاب، بسیار مهم و با ارزش است. 
همه طیف‌های سیاسی کشور باید در این انتخابات خود را در معرض رای مردم قرار دهند و امروز باید از اینکه همه نحله‌های فکری و سیاسی کاندیداهای مطلوب خود را داشته باشند، دفاع کرد. گروه سیاسی وابسته به دولت‌های نهم و دهم نیز طرفدارانی دارند؛ دیگرانی هستند که حامی افکار اصولگرایی بوده و مردمی نیز باور به اصلاحات در کشور دارند. 
اصلاح‌طلبان بخش مهمی از جامعه هستند که در سال 92 آقای روحانی را انتخاب کردند و در انتخابات پیشین مجموعه افکار عقلایی کشور اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب بر آقای روحانی اتفاق نظر داشتند. بخش مهمی از جامعه روحانیت مبارز تهران نیز از علاقه‌مندان آقای روحانی هستند چرا که او عضو این تشکل سیاسی و از پایه‌گذاران آن است. یادمان نرود که در سخنرانی مسجد ارگ قبل از انقلاب، آقای روحانی نخستین بار بنیانگذار انقلاب را به نام امام خواند و از آن به بعد، این واژه مورد استقبال مردم قرار گرفت. 
این مساله آدرسی است به سابقه جامعه روحانیت مبارز تهران و نقش آقای دکتر روحانی در این تشکل سیاسی. لذا خوب است که همه نحله‌های فکری در این انتخابات حاضر شده و رقابت کنند. علاوه بر امر رای دادن، گفت‌وگوهای قبل از انتخابات نیز بسیار روشنگر است چراکه فضایی فراهم می‌شود تا هم مخالفان انتقادات خود را مطرح ‌کنند و هم کاندیداهای انتخاباتی، پاسخ دهند. 
مردم نظاره می‌کنند به اینکه منتقدین چه می‌گویند و کاندیداها چطور دفاع می‌کنند و اینها در ذهن مردم منجر به قضاوت و رشد سیاسی می‌شود. باید رشد فرهنگی و سیاسی را که در این گفت‌وگو‌ها به وجود می‌آید برای کشور غنیمت بدانیم. در هر دوره انتخاباتی، کشور یک گام به جلو حرکت کرده است. تا امروز مردم یازده مرحله کلاس ارتقای سیاسی را طی کرده‌اند؛ یک بلوغ سیاسی ارزشمند در جامعه دیده می‌شود و جوانان آگاه و حساس نسبت به سرنوشت، کشور و انقلاب هستند. 
خوب است که تلاش کنیم تا تراز فرهنگ سیاسی جامعه را بالا ببریم. جامعه ایران در ترازی است که تشخیص می‌دهد شعارها و حرف‌های انتخاباتی نامزدها واقعی هستند یا خیر. تشخیص می‌دهد که بهترین استراتژی و تفکری که می‌تواند ایران را به سمت جلو ببرد چه تفکری است. 
جامعه ایران دیگر جامعه‌ای نیست که به حرف‌های عوامانه وقعی نهد. به خصوص رهبری آگاه جامعه راه بیان حرف‌های عوام پرستانه را بسته‌اند. در حالی که عده‌ای خلاف این امر را دنبال می‌کردند و می‌خواستند عرصه تبلیغات انتخاباتی را به عرصه‌ای برای توزیع پول تبدیل کنند، 
رهبر انقلاب سال 96 را سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند. بنابراین کسانی که تبلیغ مفت‌خواری و مفت‌پردازی و تنبلی می‌کنند، در فرمایش رهبر انقلاب جایی ندارند. این یک گام بسیار مهم بود. همین گفته مقام معظم رهبری باعث شد تاکسانی که دنبال تاراج ثروت ملی هستند تا محبوبیتی از قِبل این استراتژی برای خود کسب کنند، جایگاهی نداشته باشند. 
امروز کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید در مورد تولید و اشتغال نظرات خود را گفته و طرح‌های عملیاتی برای پیاده‌سازی آن بدهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر