کد خبر: 26803
A

تعادل جنسیتی در مناصب تصمیم گیری

تخاذ تصمیاتی سودمند و جامع با در نظر گرفتن ابعاد و زوایای پیچیده اجتماعی در کلیه سطوح مدیریتی از کلان تا خرد، موجب افزایش سطح امنیت روانی جامعه خواهد شد و این ممکن نخواهد بود مگر با رویکر تعادل جنسیتی در مناصب تصمیم گیر و توجه به رویکرد غیرانحصاری و متعادلی که می بایست در مدل های فکری و استراتژی های کلان مدیریتی در کشور در نظر گرفته شود.

تعادل جنسیتی در مناصب تصمیم گیری

 دیده بان ایران - مدی محمدی: توجه و تلاش برای حضور زنان شایسته در مناصب تصمیم گیر نظام و افزایش سهم مدیریتی و حضور زنان در قدرت نه یک گام، بلکه جهشی روبه جلو برای دستیابی به اهدافی است که این روزها با پیچیدگی ها و سلایق مختلف جامعه، سخت و دشوار شده است.
برخی از مخالفان این رویکرد بر این باورند که زنان برای حضور در عرصه های تصمیم گیر ساخته نشده و اگر این فرصت برایشان فراهم شود، با بی تجربگی و از بین بردن فرصت ها، هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل خواهندکرد. این طرز تفکر صرفا در جامعه ما نیست و بسیاری از جوامع بشری نیز به این مسئله باور داشتند اما با گذر از تفکرات منسوخ شده و توجه به قابلیت ها و توانمندی های جنس زن و تخصیص فرصت به آنان برای تحصیل فنون مدیریتی نه تنها در تئوری بلکه در عمل و کسب تجربه و برخورد با سعه صدر در حوادث و اتفاقات موجبات رشد و تعالی انان و جوامع خویش را ( باتوجه به آداب و رسوم و فرهنگ خود ) فراهم آوردند.
با نگاهی منصفانه و عمیق می توان گفت از آنجا که خداوند در کنار روحیات لطیف و توانمندی های تربیتی که در وجود زنان قرار داده، توانمندی های بارزی نیز در نقش های مختلف اجتماعی برای زنان در نظر گرفته است. لذا عدم توجه به این توانمندی و نادیده گرفتن آن و ممانعت از حضور زنان در مناصب قدرت می تواند نوعی کفران نعمت و چشم پوشی از توانی باشد که خداوند که برای استیلای اهداف متعالی جوامع به بشر عطا کرده است.

مهدی محمدی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر