کد خبر: 26877
A

کابینه اعتدال ؛ کابینه کار

انتخابات دوازدهمین دوره ی ریاست جمهوری نمونه ای از پروسه ی مشارکت و بلوغ سیاسی در کشور بود،چرا که مردم با در نظر گرفتن جامع شرایط،راه تعامل و عقلانیت را در جهت بهبود همه جانبه ی اوضاع برگزیدند.

کابینه اعتدال ؛ کابینه کار

دیده بان ایران:امیر اردلان  انتخابات یک اصل اساسی در ادبیات سیاسی نظام های دموکراتیک است و  نماد مردم سالاری و  به منزله ی بلوغ فکری،فرهنگی میان ملتها بشمار می رود.  

 

   لیکن امام راحل در نقش یک تئوریسین عمل کرد که برای اولین بار پدیده ی مردم سالاری دینی را وارد ادبیات سیاسی جهان کرد. در نظام سیاسی کشور که نماد مردم سالاری دینی در منطقه و کشور بشمار میرود،اصل مشارکت مردمی از اصول اساسی شاکله ای بشمار می رود که در انتخابات تجلی میکند.در ادوار مختلف و برهه های گوناگون زمانی،مردم با استفاده از مکانیسم انتخابات در تعیین سرنوشت اجتماعی،سیاسی خود سهیم اند.                                       

 

 انتخابات دوازدهمین دوره ی ریاست جمهوری نمونه ای از پروسه ی مشارکت و بلوغ سیاسی در کشور بود،چرا که مردم با  در نظر گرفتن جامع شرایط،راه تعامل و عقلانیت را  در جهت بهبود  همه جانبه ی اوضاع برگزیدند. که اجمالا میتوان حضور مردم را در دو محور تبیین کرد.

  1.فرار از انزوای سیاسی در سطح بین الملل که گریبان کشور را گرفته بود و ادامه ی مسیر امید ونشاط.              

 2. بهبود شرایط معیشتی و کسب و کارو بهبود اقتصادی در داخل کشور. لیکن نکته ی قابل تأمل بخصوص برای دولت مردان دوازدهم،درک نکات مهمی بود که توده ی مردم و در رأس آنها جوانان با حضور میلیونی خود در پای صندوق های رای به گوش آنها رساندند. طبیعتا اگر حمایت قشر جوان از رییس جمهور منتخب نبود امروز شرایط طور دیگری رقم میخورد.لذا امید آن میرود که کابینه ای انتخاب شود که در آن مطالبات و خواسته های عامه ی مردم،علی الخصوص جوانان به عنوان بال های تولید و پویایی جامعه محترم شمرده شود.لیکن در چینش کابینه در تمام سطوح مدیریتی،مخصوصا در حوزه های مرتبط با جوانان باید افرادی بکار گرفته شوند که متضمن مطالبات جوانان باشند.     

 

  دولت توانست اوضاع اقتصادی مملکت را تا حدودی کنترل کند لیکن  باید در دولت دوازدهم علاجی برای رکودی که گریبان کشور را گرفته پیدا کرد.تیم اقتصادی قوی و تلاش در جهت بهبود معیشت عمومی، بهره گیری از  مهره های مطلوب در وزارت کار برای بهبود وضعیت اشتغال و اشتغال زایی،بهبود شرایط کسب وکار و  بالا رفتن راندمان کاری میتواند به بهبود شرایط کشور  کمک شایانی کند لیکن توصیه ی برادرانه در این خصوص به دولت منتخب در این برهه از زمان،شاید راضی نگه داشتن جوانان به عنوان گروه اصلی حامی دولت تدبیر و امید است.                     

    این توجه را میتوان در نمودار پنج گانه ی زیر خلاصه کرد که در یادداشت های بعدی به تبیین دقیق هریک از آنها می پردازیم :                                                    

 

1.استفاده از تیم متخصص در وزارت کار در جهت ارتقاع سطح رفاه عمومی  و بهبود اوضاع اشتغال و جذب نیروی آماده بکار و استفاده از فارغ التحصیلان از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی.     2.استفاده از مهره های مناسب در وزارت علوم در جهت بهبود فضای دانشگاه ها و کنترل رقابت افسارگسیخته ای که در بین دانشگاه ها در جهت افزایش تعداد فارغ التحصیلان. تعامل با وزارت کار در جهت تناسب تعداد فارغ التحصیلان و نرخ ایجاد اشتغال.           

3.ارائه ی برنامه ی منسجم کاری در وزارت ورزش و جوانان و ایجاد فضایی مطلوب و تزریق نشاط به جامعه و تفکیک دو وزارت خانه ی ورزش و جوانان برای تسریع انجام کارها.چرا که ورزش و جوانان دو مقوله ی مجزا از هم هستند.                                       

 

    4. استفاده از نیروهای متعهد در وزارت فرهنگ که ضمن پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب و اسلامی متضمن کرامات انسانها باشند و شاهد لغو کنسرتها و بی مهری با اصحاب رسانه و اهل قلم نباشیم.                               

 

   5.استفاده از نیروهای مطلوب در وزارت ارتباطات درجهت دسترسی آسان و سریع به اطلاعات و استفاده از شبکه های اجتماعی                                         

 امیر اردلان(فعال دانشجویی اصلاح طلب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر