کد خبر: 125965
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۹بهمن ۱۳۵۷؛

حمله شوروی به چین درباره تحولات ایران

چاپ دوم روزنامه ۸ صفحه ای آیندگان ۴۳ سال قبل پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. تیترهای این شماره روزنامه همگی مربوط به تحولات داخلی کشور در کشاکش حضور دو دولت موقت بازرگان و بختیار است. به صفحه دوم روزنامه می رویم که خبری با عنوان " شوروی درباره ایران به چین حمله کرد" جلب توجه می کند با هم متن کامل این خبر را مرور میکنیم که ماجرا از چه قراراست

حمله شوروی به چین درباره تحولات ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چاپ دوم روزنامه ۸ صفحه ای آیندگان ۴۳ سال قبل امروز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود.  تیترهای این شماره روزنامه همگی مربوط به تحولات داخلی کشور در کشاکش حضور دو دولت موقت بازرگان و بختیار است.

به صفحه دوم روزنامه می رویم که خبری با عنوان " شوروی درباره ایران به چین حمله کرد" جلب توجه می کند با هم متن کامل این خبر را مرور میکنیم که ماجرا از چه قراراست.

مسکو- خبرگزاری فرانسه:

خبرگزاری تاس دیروز پکن را متهم کرد که در قبال رویدادهای ایران روش نزدیکی با امپریالیسم آمریکا و حمایت از نیروهای ارتجاعی را پیش گرفته است.

خبرگزاری شوروی تاکید کرد چین توده ای که تنها به ضدیت با شوروی نظر دارد در هر جا که ممکن باشد این سیاست را در پیش می گیرد. خبرگزاری تاس خاطر نشان کرد که چین حاضر نیست رسما نسبت به رویدادهای ایران قضاوت مستقیم کند و بیشتر گزارشهایی که مطبوعات چین در این باره منتشر می کنند نشان می دهد که دستگاه رهبری این کشور از نو در کنار همان نیروهایی قرار گرفته است که تظاهرات خلقها را در خون غرق می کند و بیهوده در جستجوی یک تهدید شوروی بر فراز ایران هستند.

IMG_20220208_074753_087

خبرگزاری تاس مطبوعات چین را سرزنش کرده است که از انتقاد از سیاست امپریالیسم آمریکا که ایران را به لبه مصیبت ملی هدایت کرده است امتناع می کنند اما در عوض جعلیات مطبوعات دست راستی غرب را در مورد جناح مخالف و کشورهای همسایه دوست ایران نقل قول می کنند.

IMG_20220208_074756_755خبرگزاری شوروی از سوی دیگر این‌ پرسش را مطرح کرده است دنگ شیائو پینگ معاون نخست وزیر چین در اظهاراتی که در جریان دیدارش از آمریکا به عمل آورد پیشنهاد نمی کرد چین و آمریکا تدبیرهایی را در ایران به کار بندند؟

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر