کد خبر: 127134
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ اسفند ۱۳۵۷؛

بارگشت دکتر شایگان به ایران و مطرح شدن نام او به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری

صفحه نخست دو روزنامه اطلاعات و کیهان روز پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید که جدا از تیترها و عکسهای اختصاصی مخصوص به خود، در بعضی از خبرها اشتراک دارند که از جمله آنها میتوان به استقبال هر دو روزنامه چاپ عصر آن روز کشور به بازگشت دکتر علی شایگان از یاران مصدق پس از ۲۱ سال به کشور خبر داد

بارگشت دکتر شایگان به ایران و مطرح شدن نام او به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست دو روزنامه اطلاعات و کیهان روز پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید که جدا از تیترها و عکسهای اختصاصی مخصوص به خود، در بعضی از خبرها اشتراک دارند که از جمله آنها میتوان به استقبال هر دو روزنامه چاپ عصر آن روز کشور به بازگشت دکتر علی شایگان از یاران مصدق پس از ۲۱ سال به کشور خبر داد. هرچند اطلاعات از شانس بالای وی برای سمت ریاست جمهوری آینده ایران خبر داده، اما کیهان نوشته است شایگان از کاندیدا بودن خود برای ریاست جمهوری اظهار بی خبری کرده است. با هم به متن خبری که روزنامه اطلاعات امروز در این باره منتشر کرده سری میزنیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

به صفحه دوم اطلاعات می رویم و خبری را که مضمون "شایگان بهترین شانس ریاست جمهوری را دارد" پیدا کرده و می خوانیم؛

IMG_20220222_074036_212

تهران- خبرگزاری فرانسه: دکتر شایگان همکار نزدیک دکتر مصدق و یکی از بنیانگذاران جبهه ملی قرار است امروز با هواپیما از پاریس وارد تهران شود. علی شایگان که از او بعنوان نامزد احتمالی مقام ریاست جمهوری اسلامی نام برده میشود قبل از آنکه امام خمینی به ایران بازگردد در پاریس با ایشان دیدار و گفتگو کرده بود. شایگان در سال ۱۹۵۹ پس از چهارسال زندانی بودن، ایران را ترک گفت. وی در خارج از کشور به ایجاد کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و حفظ حیات جبهه ملی کمک کرد. از سوی دیگر در تهران منابع نزدیک به شورای انقلاب به خبرنگار سیاسی اطلاعات گفتند که انتخاب دکتر شایگان بعنوان اولین رئیس جمهوری ایران حتمی است. این منابع در توجیه این انتخاب گفتند شایگان یکی از صالح ترین رجالی است که هرگز با شاه سازش نکرد و در سالهای گذشته هرگز تماس و ارتباطی با دستگاه نداشته است. 

IMG_20220222_075042_673

تهران- فرودگاه- خبرنگار اطلاعات: یار صمیمی و نزدیک دکتر مصدق و یکی از بنیانگذاران اصلی جبهه ملی با یک هواپیمای شرکت فرانسوی ایرفرانس وارد تهران شد. با این هواپیما که در واقع نخستین فرود یک هواپیمای خارجی به تهران و شروع بکار مجدد پروازهای خارجی بوده، ۳۵۰ مسافر از جمله دکتر سیدعلی شایگان به ایران آمدند. دکتر شایگان در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال گروهی از همفکران، یاران و منسوبین و هواداران خود قرار گرفت. 

دکتر شایگان در فرودگاه مهرآباد به خبرنگار اطلاعات گفت، که به بهشت زهرا می رود تا بر مزار شهیدان انقلاب فاتحه بخواند. گفته میشود امروز بعدازظهر دکتر شایگان به دیدار رهبر انقلاب امام خمینی خواهد رفت.

IMG_20220222_074031_200

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر