کد خبر: 127421
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ اسفند ۱۳۵۷؛

لغو خرید هواپیماهای کنکورد، ایرباس و جمبوجت از سوی ایران.

اطلاعات روز ۷ اسفند ۱۳۵۷ از ماجراهای پشت‌پرده انقلاب خبر داده و از قول امام تیتر زده؛ شاه پیغام داد هرچه بخواهی میدهم. توقف اجرای برنامه قانون حمایت از خانواده بر اساس نامه دفتر امام خمینی، صادر شدن یکجای قبوض آب و برق و جستجوی وسیع برای دستگیری بختیار از دیگر خبرهای مهم این روز از اطلاعات هستند

لغو خرید هواپیماهای کنکورد، ایرباس و جمبوجت از سوی ایران.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اطلاعات روز ۷ اسفند ۱۳۵۷ از ماجراهای پشت‌پرده انقلاب خبر داده و از قول امام تیتر زده؛ شاه پیغام داد هرچه بخواهی میدهم. توقف اجرای برنامه قانون حمایت از خانواده بر اساس نامه دفتر امام خمینی، صادر شدن یکجای قبوض آب و برق و جستجوی وسیع برای دستگیری بختیار از دیگر خبرهای مهم این روز از اطلاعات هستند. اما کیهان عصرگاهی امروز، سخنان وزیر دفاع ملی را بعنوان تیتر یک خود انتخاب کرده که از شرایط شرکت نظامیان در احزاب و انتخابات خبر داده است. تشکیل دولت جهانی اسلام بنا به درخواست امام و درخواست هزاران ایرانی مقیم شوروی برای بازگشت به کشور از دیگر تیترهای مهم این روزنامه هستند. اما خبر لغو خرید هواپیماهای کنکورد، ایرباس و جمبوجت خبر داغ این شماره هر دو روزنامه هستند که قبلا خبر قرارداد خرید آنها به نقل از روزنامه اطلاعات ۳۰ بهمن ۱۳۵۵ در دیدبان تاریخ روز ۳۰ بهمن امسال کار شده بود. حال در این شماره خبر لغو خرید این هواپیماها را با هم می خوانیم.

IMG_20220226_075211_376

هواپیمایی ملی ایران اعلام کرد که ایران طرح خرید هواپیماهای کنکورد را لغو کرد. هوشنگ تجدد رئیس جدید هواپیمایی ملی ایران در بیانیه ای همچنین اعلام کرد که ایران خرید شش ایرباس و پنج جمبوجت ۷۴۷ را نیز لغو می کند. امروز همچنین اعلام شد که برای بازگشت دانشجویان ایرانی که در بمبئی و کراچی تحصیل می کنند هما پرواز خود را به این دو شهر آغاز کرده و هفته ای دو پرواز، روزهای یکشنبه و سه شنبه به بمبئی و کراچی انجام می دهد. 

IMG_20220226_075208_249

مدیر عامل هواپیمایی ملی ایران همچنین اعلام کرد که پروازهای خارجی هما به نقاط مختلف اروپا، آمریکا و حتی شیخ نشینها کاهش می یابد و چند پرواز بین المللی نیز به شهرهای زوریخ، لس آنجلس، مسقط، ابوظبی، شارجه و راولپندی نیز بکلی از برنامه های هما حذف میشود.

IMG_20220226_075158_683

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر