کد خبر: 130131
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۵۹؛

جشن بزرگ قطع رابطه با آمریکا برگزار می شود

اوضاع در مرزهای غربی کشور متشنج است و خبرهای خوبی از آن قسمت از کشور به گوش نمی رسد. اگر اطلاعات امروز یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۵۹ از آخرین گزارشها از زد و خوردهای نوار مرزی ایران و عراق گزارش داده، روزنامه دیگر چاپ عصر کشور یعنی کیهان از آماده شدن هزاران مرزنشین مسلح برای جنگ با عراق تیتر زده است. کیهان تیتر یک خود را هم بصورت سوالی طرح کرده و اینکه آیا احزاب و گروهها در مبارزه با امپریالیسم متحد میشوند؟ در عوض اطلاعات از جشن بزرگ قطع رابطه با آمریکا گزارشی تهیه کرده است که موضوع این شماره دیدبان تاریخ ما نیز هست. از جمله خبرهای مورد توجه دو روزنامه فوق میتوان به در اختیار قرار گرفتن تمام سینماهای کشور توسط بنیاد مستضعفان اشاره داشت تا اعلامیه بازاریان تهران برای آمادگی ارزان فروشی! اجناس خود و سخنان رئیس دادگاه انقلاب اسلامی که خبر داده گرانفروشان روزهای جمعه جلوی مردم شلاق می خورند

جشن بزرگ قطع رابطه با آمریکا برگزار می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اوضاع در مرزهای غربی کشور متشنج است و خبرهای خوبی از آن قسمت از کشور به گوش نمی رسد. اگر اطلاعات امروز یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۵۹ از آخرین گزارشها از زد و خوردهای نوار مرزی ایران و عراق گزارش داده، روزنامه دیگر چاپ عصر کشور یعنی کیهان از آماده شدن هزاران مرزنشین مسلح برای جنگ با عراق تیتر زده است. کیهان تیتر یک خود را هم بصورت سوالی طرح کرده و اینکه آیا احزاب و گروهها در مبارزه با امپریالیسم متحد میشوند؟ در عوض اطلاعات از جشن بزرگ قطع رابطه با آمریکا گزارشی تهیه کرده است که موضوع این شماره دیدبان تاریخ ما نیز هست. از جمله خبرهای مورد توجه دو روزنامه فوق میتوان به در اختیار قرار گرفتن تمام سینماهای کشور توسط بنیاد مستضعفان اشاره داشت تا اعلامیه بازاریان تهران برای آمادگی ارزان فروشی!  اجناس خود و سخنان رئیس دادگاه انقلاب اسلامی که خبر داده گرانفروشان روزهای جمعه جلوی مردم شلاق می خورند. 

اما خبر جشن قطع رابطه با آمریکا نیز در نوع خود قابل توجه است که گزارش آنرا به نقل اطلاعات امروز میخوانیم‌.

IMG_20220413_075140_754

 امروز (یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۵۹) ملت ایران قطع رابطه سیاسی کشور خود با سرزمین شیطان بزرگ آمریکا را جشن گرفت. خیابان‌ها و سردر منازل و ادارات چراغانی و آذین‌بندی شد و در محلات مختلفِ شهرها و روستاها مجالس جشن و سرور برپا گردید.

اقدام به قطع رابطه سیاسی با آمریکای جهان‌خوار از سوی امت اسلامی ما به مثابه خبری مسرت‌بخش تلقی شد و از چند روز پیش که به دعوت حوزه علمیه قم روز یک‌شنبه (امروز) به عنوان عید ملی - اسلامی اعلام گردید آیات عظام، طبقات مختلف مردم، حوزه‌های علمیه، دانشجویان پیرو خط امام، بازاریان و اصناف و انجمن‌های مختلف اعلام داشتند که قطع رابطه با شیطان بزرگی که سال‌های طولانی اختاپوس‌وار بر منابع حیاتی اقتصادی سیاسی و فرهنگی ما جنگ انداخته و ثروت‌های ملی ما را به یغما می‌برد را به فال نیک گرفته. در ششمین روز قطع رابطه با این جهان‌خوار بزرگ عید ملی - اسلامی خود را با شکوه هرچه بیش‌تر برگزار می‌کنند.

IMG_20220413_075143_773

گزارش خبرنگاران ما از نقاط دور و نزدیک کشور حکایت از آن دارد که صبح امروز  حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور روستاییان زحمت‌کش و پاک‌نهاد ما شادمانه در این جشن شرکت کردند و نمونه کاملی از تشکل و وحدت ملی را به نمایش درآوردند. بر طبق برنامه اعلام‌شده راس ساعت ۱۲ امروز رانندگان کلیه وسائط نقلیه چراغ‌های اتومبیل‌ها و خودروهای‌شان را به مدت ده دقیقه روشن کردند و با به صدا درآوردن بوق‌ها شادمانی خود را از این اقدام ابراز نمودند.

بر اساس خبرهای رسیده در استقبال از این عید ملی - اسلامی، توده‌های مردم مبارز عراق نیز در شهرهای عراق بر فراز بام‌ها رفتند و با فریاد «الله اکبر» پیام انقلاب اسلامی ایران را سر دادند تا زنجیر اسارت امپریالیسم به سرکردگی شیطان بزرگ هر چه زودتر شکسته‌تر شود.

IMG_20220413_074759_811

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر