کد خبر: 132412
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۸:

از انتشار مجدد آیندگان پس از ۹ روز تعطیلی خودخواسته تا هشدار دولت موقت به توطئه گران تعطیلی کارگاهها و کارخانه ها

۴۳ سال قبل در چنین روزی، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۸، روزنامه آیندگان پس از ۹ روز تعطیلی، انتشار مجدد خود را از سر گرفت. این روزنامه چاپ‌صبح تهران در آنروزها ۱۲ سال سابقه انتشار داشت.

از انتشار مجدد آیندگان پس از ۹ روز تعطیلی خودخواسته تا هشدار دولت موقت به توطئه گران تعطیلی کارگاهها و کارخانه ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۴۳ سال قبل در چنین روزی، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۸، روزنامه آیندگان پس از ۹ روز تعطیلی، انتشار مجدد خود را از سر گرفت. این روزنامه چاپ‌صبح تهران در آنروزها ۱۲ سال سابقه انتشار داشت.

در صفحه نخست شماره امروز روزنامه، تیتر اول اختصاص دارد به اعتراض دولت موقت ایران به سنای آمریکا در اعتراض به رویه ای که آن مجلس در قبال حوادث داخلی کشور ما داشته است. از دیگر تیترهای مهم امروز میتوان به اتحاد جنبش مجاهدین خلق با حزب جاما و صدور دستورالعملی مبنی بر اینکه آموزشگاههای آزاد از تشکیل کلاسهای مختلط منع شدند اشاره نمود.

 

اما تیتر مهم دیگر این روزنامه که سوژه امروز ما هست به صدور بخشنامه ای از سوی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت خطاب به مراکز تولیدی و کارگاهها است که در آن آمده؛  پرداخت دستمزد در کارگاههای تعطیل شده متوقف گردد و دولت توطئه و تحریک در این مراکز را تحمل نخواهد کرد. متن خبر فوق بدین شرح است؛

IMG_20220521_071558_415

تهران_ خبرگزاری پارس:

 

 دیروز بخشنامه ای از طرف نخست وزیر خطاب به کارگران کارگاهها و کارخانجات صادر شد که طی آن اخطار شده است دولت دیگر توطئه و تحریک در کارگاهها را تحمل نخواهد کرد. در قسمتی از بخشنامه نخست وزیر آمده است؛

 

بنا به گزارشهایی که می رسد و متاسفانه بعضی از کارگاههای ساختمانی و راه سازی و کارخانه های تولیدی در اثر تحریکات پاره ای از عناصر ضدانقلاب و غیر دولت و یا بر اثر توقعات نامعقول گروههایی از کارگران، هنوز حالت فعال مطلوب را پیدا نکرده است و یا دچار کم کاری می باشد. تحریکات و توقعات فوق باعث شده است که برنامه های عمرانی دولت و چرخهای اقتصادی کشور آنطور که انتظار و احتیاج است به گردش درنیاید و بنابراین زندگی مردم و ضروریات مملکت به جریان‌ نیفتاده، پرداخت دستمزدها و سفارش ها مواجه با مشکلات گردد. بدیهی است که راه اندازی کارگاهها و کارخانجات به خاطر سود رسانی به کارفرمایان‌ نبوده و منظور اصلی رفع بیکاری می باشد که از مهمترین مسائل دولت موقت انقلاب و از خواستهای خود شماست. 

IMG_20220521_071606_266

کارگران محترم توجه دارند که نه کارفرماها و نه دولت روی گنج قارون نخوابیده اند و تا کارگاههای عمرانی و تولیدات صنعتی و فعالیتهای تجاری که منابع مالی خصوصی و بخش دولتی هستند به وضع صحیح برنگردند محلی برای پرداخت هزینه ها و دستمزدها و حقوق ها وجود نخواهد داشت.

 

 اعتصابها و فشارهایی که برای مطالبات قانون کار صورت می گیرد و یا دخالتهایی که از طرف کمیته های اعتصاب و یا شوراهای کارکنان و نظایر آن در مدیریت موسسات و اعتصابات به عمل می آید و بی نظمی و یا تعطیل در کارگاهها و کارخانجات بوجود می آورد اعمال ضدانقلاب محسوب شده  و اختلال در کار مملکت و دشمنی با ملت است. 

 

بدینوسیله اخطار میشود که تکرار چنین تحریکات و عملیات غیرقابل تحمل بوده دستور داده شد که در کارگاهها و کارخانجاتی که دچار توقف و تعطیل میشوند پرداخت دستمزدها و دعاوی نیز متوقف گردد و کسانی که عامل دخالتهای ناروا و توطئه ها و تحریکهای ضدانقلاب شناخته شوند یا شکایتی از آنها برسد تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر