کد خبر: 133478
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۵۸؛

اعلام ملی شدن بانکها در سراسر کشور

با تصویب شورای انقلاب کلیه بانکها در سراسر کشور ملی اعلام شد. این تیتری است که کیهان تک برگی شماره فوق العاده روز جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۵۸ در صفحه اول خود منتشر کرده است

اعلام ملی شدن بانکها در سراسر کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با تصویب شورای انقلاب کلیه بانکها در سراسر کشور ملی اعلام شد.

این تیتری است که کیهان تک برگی شماره فوق العاده روز جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۵۸ در صفحه اول خود منتشر کرده است. در این صفحه هم متن قانون ملی شدن بانکها منتشر شده بود و هم‌ پیام نخست وزیر دولت موقت مهندس مهدی بازرگان در همین مورد. در ادامه  متن کامل پیام نخست وزیر بازرگان را از نظر می گذرانید؛

IMG_20220608_075650_195

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

هموطنان عزیز

 

از آن جایی که بانک های خصوصی وضع نامساعد زیان باری پیدا کرده بودند، دولت لازم دانست برای حفظ حقوق و سرمایه های ملی و به منظور تضمین پس اندازهای مردم و جلوگیری از اتلاف سپرده ها، مدیریت کلیه بانک های خصوصی را به عهده بگیرد. بدین وسیله به اطلاع عموم می رسانم که با تصویب شورای انقلاب اسلامی کلیه بانکهای کشور از تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۳۵۸ ملی اعلام گردید. به این ترتیب کلیه بانکها در اختیار دولت و متعلق به ملت بوده و سپرده ها و پس اندازها تضمین می شود.

 دولت موقت جمهوری اسلامی انتظار دارد بدهکاران بانکها در ایفای تعهدات خود تسریع کنند و کارکنان بانکها در حکم اجرای قانون همکاری لازم را بنمایند. 

نظر به اینکه بر طبق ماده ۲ قانون ملی شدن بانکها تنها امضای مدیرانی که از طرف دولت معین میگردند دارای اعتبار قانونی خواهد بود، روزهای شنبه ۱۹ و یکشنبه ۲۰ خردادماه جاری کلیه بانکها تعطیل می شوند و از روز دوشنبه ۲۱ خرداد فعالیت عهدی خود را انشاءالله بعون الله تعالی و به همت و همکاری مردم از سر می گیرند. امیدوارم به یمن روز با سعادت میلاد مظهر عدل و رحمت علی علیه السلام این عمل دولت موقت موجب بسط عدالت و برکت بشود.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر