کد خبر: 133841
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۵۸؛

قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور تغییر می کند

بررسی گزارش ها و تیترهای روزنامه اطلاعات ۲۴ خرداد ۱۳۵۸

قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور تغییر می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۵۸ را برای امروز انتخاب کرده ایم. تیتر اول روزنامه به شروع محاکمه جلادان ساواک اختصاص دارد و از دیگر خبرها میتوان به احتمال آمدن آیت الله محمدباقر صدر رهبر شیعیان عراق به ایران و اولین اظهارنظر و مصاحبه محمدرضا پهلوی پس از خلع از سلطنت در مکزیک و اجرای طرح طب ملی تا دوماه دیگر اشاره کرد. به صفحه سوم روزنامه می رویم جایی که به خبری از رئیس کل بانک مرکزی با عنوان تغییر در قانون و مقررات پولی و بانکی کشور برمی خوریم. متن کامل خبر بدین شرح است؛

IMG_20220614_071332_153

دکتر محمد مولوی رئیس کل بانک مرکزی ایران در گفتگویی اعلام کرد، با ملی شدن بانکها، سیستم‌ بانکی و قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور تغییر می کند. وی اظهار داشت هم اکنون سیستم گذشته تغییر یافته است اما بررسی ها و مطالعات همه جانبه و دقیق برای تهیه و تدوین قانون پولی و بانکی کشور ادامه دارد. آنچه که در حال حاضر به نام قانون پولی و بانکی مطرح است به دوران پیش از پیروزی انقلاب مربوط میشود. به این ترتیب باید قانون جدیدی که متناسب با نیازهای توسعه مملکت باشد تهیه و اجرا شود. 

رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: در گذشته بانکهای خصوصی اعتباراتی را که در اختیار داشتند به هر نحوی که میخواستند هزینه می کردند اما حالا اعتبارات از طریق بانک مرکزی در کنترل دولت درآمده است و هدایت میشود. به این ترتیب باید گفت در حقیقت اعتبارات ملی شده است. 

IMG_20220614_071814_098

دکتر مولوی در پایان گفت و گوی خود ضمن اشاره به این مسئله که با ملی شدن بانکها وظایف بانک مرکزی ایران بسیار سنگین تر شده است اظهار داشت؛ حقوق کلیه سهامداران و صاحبان پس اندازها و سپرده های کوچک از سوی دولت تضمین شده و پس از حسابرسی دقیق اقتصادی و قضایی حقوق حقه آنها پرداخت خواهد شد. اما هنوز روش مشخصی برای این منظور تعیین نشده است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر