کد خبر: 135387
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۵۸؛

روایتی از ناهار ویژه شهردار تهران و موتورسیکلت معاونش!

اخبار و گزارش های روزنامه آیندگان ۱۶ تیر سال ۱۳۵۸ مانند: سخنرانی آیت الله العظمی خمینی خطاب به صاحبان صنایع و بازاریان تهران که گفته بود: "اگر در بین کارگران انفجار بشود هیچ کس نمی تواند آنرا خاموش کند " در کنار آن خبر مهم " اعلام اسامی سرمایه دارانی که اموالشان و کارخانه هایشان مصادره شده " و گفت و گویی که در آن یک مدیر روزنامه کیهان اذعان به غصبی بودن این روزنامه کرد را در گزارش دیدبان تاریخ بخوانید..

روایتی از ناهار ویژه شهردار تهران و موتورسیکلت معاونش!

به گزارش دیدبان تاریخ صفحه اول روزنامه آیندگان روز شنبه ۱۶ تیر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. یک صفحه پر از خبر و تیتر بدون یک عکس و تصویر خبری! تیترهای مهم این جریده صبحگاهی بدین شرح هستند؛

آیت الله العظمی خمینی به صاحبان صنایع و بازاریان تهران؛ اگر در بین کارگران انفجار بشود هیچ کس نمی تواند آنرا خاموش کند، چنین نیست که کارگران خیلی بلند پرواز باشند، آنها زندگی می خواهند، اینجا مملکت کمونیستی نیست که دولت هر چه بخواهد بکند.

اعلام اسامی سرمایه داران و کارخانه هایی که مشمول قانون حفاظت و توسعه صنایع شدند، صنایع ملی شده قسمت اعظم محصولات صنعتی و مصرفی کشور را تولید می کنند.

مهدی بازرگان ضمن اعلام قانون حفاظت و توسعه صنایع گفت: مسئله بیکاری با ورد و دعا حل نمی شود.

تحصن خانواده های مجاهدین به خواست  آیت الله طالقانی پایان گرفت.

با بررسی لایحه مطبوعات در وزارت ارشاد؛ کانون نویسندگان ایران لایحه مطبوعات را رد کرد و این کانون اعلام کرد که در بررسی این لایحه دخالتی نداشته است. 

IMG_20220707_074634_764

و در پایان از قول یکی از مدیران باسابقه موسسه کیهان آمده است که این موسسه غصب شده است و اینکه نمی دانیم مدیر جدید کیهان به نمایندگی از کدام مرجع رسمی، موسسه را تصاحب کرده است.

سری به صفحه آخر این جریده ۱۲ صفحه ای صبح کشور می زنیم و به یک خبر جالب با عنوان پدیده های تازه شهرداری بر می خوریم که خبری است درباره محمد توسلی شهردار تهران و معاون او منصوریان. متن این خبر پشت پرده ای بدین شرح است؛

IMG_20220707_074653_130

محافل پنهان خبر می دهند که شهردار تهران و معاونش از فرط تواضع و درویش مسلکی، کارکنان شهرداری را با پدیده های تازه ای روبرو کرده اند. 

به گفته این محافل، ناهار روزانه شهردار که هر روز در مقابل دید کارکنان شهرداری تکرار میشود عبارت است از نان سنگک و پنیر و خیار! تکرار این داستان سبب شده است که بسیاری در شهرداری معتقد شوند که شهردار نه گوشت خوار است و نه سبزی خوار!!

از ناهار شهردار جالبتر، وسیله نقلیه معاون او منصوریان است که در روزهای اول، کارکنان شهرداری برای دیدن آن سر و دست می شکستند. وی هر روز با موتور سیکلتی که ظاهرا بسیار هم به آن تعلق خاطر دارد بر سر کار حاضر میشود!

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر