کد خبر: 136550
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ مرداد ۱۳۵۸؛

وزیر آموزش و پرورش: مختلط بودن دبستان ها اشکالی ندارد

بررسی گزارش ها و اخبار روزنامه اطلاعات ۳ مرداد سال ۱۳۵۸ در دیدبان تاریخ

 وزیر آموزش و پرورش: مختلط بودن دبستان ها اشکالی ندارد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۳ مرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید، این شماره روزنامه تیتر و خبرهای جالبی دارد. از خبر استقرار اردشیر زاهدی در مرز ایران و عراق در کوههای سلیمانیه این کشور که تیتر یک روزنامه است و هشدار مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت درباره آشفتگی کشور. خبر دیگر به انتقاد شدید جبهه ملی از دولت و شورای انقلاب مربوط میشود که در آن این حزب، خواستار انحلال شورای انقلاب شده و همچنین از دولت خواسته چون قدرتی ندارد، کنار برود.

دو خبر اقتصادی هم در این صفحه به چشم می آید؛ اول اینکه بدستور دادستان کل انقلاب فروش پیکان تا یکسال پس از تحویل از کارخانه ممنوع اعلام شد. و دوم، اعلام جزئیات طرح پرداخت وام مسکن که در آن آمده است میزان اقساط ماهانه وام های مسکن بانک ملی از ۹۷۲ تا ۳۷۷۳ تومان خواهد بود. در پرداخت این وام افراد کم درآمد اولویت خواهند داشت و خانه مورد خریداری نباید بیش از ۱۴۰ متر زیربنا داشته باشد.

همچنین در این طرح آمده که به صاحبان زمین های کوچک نیز وام داده می شود. 

از دیگر تیترهای شاخص امروز این جریده میتوان به اعلام کاندیداتوری ۴ زن برای مجلس خبرگان قانون اساسی اشاره کرد و اعلام خبری از دکتر غلامحسین شکوهی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بلا اشکال بودن مختلط بودن دبستانها برمی خوریم که متن گزارش را در دیدبان تاریخ میخوانید؛

IMG_20220725_073245_112

گروهی از اولیاء دانش آموزان مدارس مختلط که برای اعتراض به انحلال این نوع مدارس در محوطه وزارت آموزش و پرورش اجتماع کرده بودند با وزیر آموزش و پرورش گفتگو کردند. 

 

وزیر آموزش و پرورش در این گفتگو اظهار داشت؛ در سطح متوسطه حتی در سوئیس نیز مدارس مختلط نیست ولی راجع به دبستانها هیچ اصراری نداریم‌. وی اضافه کرد؛ از نظر من که متخصص تعلیم و تربیت هستم مختلط بودن دبستانها هیچ اشکالی ندارد مضاف بر اینکه حتی در دبستانهای ما پسر و دختر در یک کلاس درس می خوانند و البته این را هم اضافه کنم که جدا کردن دختر و پسر نیز ضرری ندارد و اگر ما بر اساس شرایط اجتماعی ناچار شویم مدارس مختلط را جدا کنیم این کار را خواهیم کرد و مسلما این ضربه ای به آموزش و پرورش نمی زند.

دکتر شکوهی در پاسخ به این مطلب که هم اکنون در دبستانها بنا بر بخشنامه آموزش و پرورش تهران جدا کردن دختر و پسر اجرا می شود گفت؛ وزارت آموزش و پرورش درصدد است این طرح را اجرا کند چون معتقد است مسئله ای ایجاد نخواهد کرد و اگر ما با مسائل حادی روبرو شویم و نتوانیم راه حلی برای آن مسائل پیدا کنیم قطعا از نظر خود برمیگردیم. 

IMG_20220725_073205_521

در پایان این ملاقات، نمایندگان اولیاء دانش آموزان مدارس مختلط تهران مسائل و مشکلات ناشی از طرح جدا کردن دبستانهای مختلط را طی یادداشتی به وزارت آموزش و پرورش تسلیم کردند تا در صورت امکان پس از بررسی این مشکلات راه حلی پیدا شود.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر