کد خبر: 138335
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ شهریور ۱۳۵۸؛

صادق قطب زاده: تصور نمی کنم امام ریاست جمهوری را قبول کنند/ من با ولایت فقیه مخالف نیستم‌ اما رسیدن به مرحله ولایت فقیه یک مدینه فاضله است

گزارش ها و اخبار ۷ شهریور ۱۳۵۸ رادر دیدبان تاریخ بخوانید

صادق قطب زاده: تصور نمی کنم امام ریاست جمهوری را قبول کنند/ من با ولایت فقیه مخالف نیستم‌ اما رسیدن به مرحله ولایت فقیه یک مدینه فاضله است

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات امروز چهارشنبه ۷ شهریور سال ۱۳۵۸ را مشاهده میکنید. دستورات صریح امام درباره کردستان و حفظ آزادیها تیتر یک آن است و در سوتیترها به نقل از ایشان آمده؛ مطبوعاتی که توطئه گر و مخالف مسیر ملت نباشند آزاد خواهند شد و علمای اعلام اهل سنت مکلفند با قوای نظامی همکاری کنند.

بدام افتادن ۴ جاسوس اسرائیلی در کردستان به نقل از سخنگوی دولت و تیرباران ۱۴ زندانی شورشی در تبریز و خبری درباره آیت الله شریعتمداری که گفته بودند ملت و ارتش اجازه نمیدهند کردستان تجزیه شود، از جمله خبرهای مهم این شماره روزنامه ۱۲ صفحه ای عصر امروز هستند.

تیتری با عنوان تصور نمی کنم امام ریاست جمهوری را قبول کنند هم در این صفحه دیده می شود که گوینده آن کسی نیست جز صادق قطب زاده سرپرست رادیو و تلویزیون ملی ایران

-5787359807798360359_121

متن این خبر که در صفحه دوم روزنامه امروز منتشر شده، بدین شرح است؛

صادق قطب زاده سرپرست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جمع کارکنان روزنامه بامداد ضمن پاسخ به سوالات آنان گفت؛ امید زیادی می رود بسیاری از نشریات مجددا انتشار پیدا کنند. وی همچنین گفت؛ من با ولایت فقیه مخالف نیستم ولی رسیدن به مرحله ولایت فقیه یک مدینه فاضله است که ما تا آن روز بسیار فاصله داریم.

قطب زاده در مورد کیفیت برنامه های تلویزیون‌ گفت؛ برنامه ها افت کرده است و از این بدتر هم خواهد شد. وی علت آنرا نبودن همکاری کامل از سوی کارمندان تولید دانست. وی در قسمتی از سخنانش به اقدام تلویزیون در مورد بازسازی صنعت سینمای ایران اشاره کرد و گفت؛ ما با راه انداختن تل فیلم و قرار دادن آدمهای متخصص خوش سابقه در راس آن، بودجه در اختیارشان گذاشتیم و الان چهار پنج فیلم دارند می سازند.

-5787359807798360357_121

وی در ارتباط با مسئله ولایت فقیه گفت؛ من‌تصور نمی کنم که امام ریاست جمهوری را قبول کنند و طرح ولایت فقیه هم قابل بحث است.

قطب زاده افزود؛ امام این قانون اساسی را دیده بودند و جز چند نکته کوچک هیچ مخالفتی نداشتند. من امید و اعتقاد دارم که نمایندگان محترم  مجلس بررسی قانون اساسی بین آمال و آرزویی که برای هر مسلمان وجود دارد که روزی به آنجا برسد که مدینه فاضله ای ایجاد بکند و شرایط موجود مملکت فرق قائل شوند.

وی همچنین‌ گفت؛ جامعه ما نیاز به یک قانون اساسی دارد که بتواند نیازهای جامعه فعلی ما را از لحاظ ایجاد عدالت اجتماعی و آزادی افکار و اندیشه بدهد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر