کد خبر: 139149
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۵۷؛

تظاهرات گروههای چپ فرانسه علیه حکومت شاه و حمایت از انقلابیون ایران

تیترهای روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل چنین روزی، ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۷ اختصاص دارد به اشتباه بودن اعلام حکومت نظامی به نقل از یکی از نمایندگان مجلس، دستگیری علامه نوری، دستور وزیر دادگستری به رئیس جدید دیوان کیفری که بزهکاران را در سازمانهای دولتی شناسایی کنید و اعلام آئین نامه انضباط کارگری به ادارات کار که خواسته شده تدابیر انضباطی در کارگاهها بشدت اجرا شود. روزنامه را ورق زده به صفحه آخر - ۲۴- می رویم به خبری درباره تظاهرات گروههای چپ فرانسه علیه حوادث اخیر ایران بر می خوریم که متن کامل این خبر را در دیدبان تاریخ بخوانید

تظاهرات گروههای چپ فرانسه علیه حکومت شاه و حمایت از انقلابیون ایران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ تیترهای روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل چنین روزی، سه شنبه ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۷ اختصاص دارد به اشتباه بودن اعلام حکومت نظامی به نقل از یکی از نمایندگان مجلس، دستگیری علامه نوری، دستور وزیر دادگستری به رئیس جدید دیوان کیفری که بزهکاران را در سازمانهای دولتی شناسایی کنید و اعلام آئین نامه انضباط کارگری به ادارات کار که خواسته شده تدابیر انضباطی در کارگاهها بشدت اجرا شود.

-5832351686168002109_121

روزنامه را ورق زده به صفحه آخر - ۲۴- می رویم به خبری درباره تظاهرات گروههای چپ فرانسه علیه حوادث اخیر ایران بر می خوریم که متن کامل این خبر بدین شرح است؛

پاریس، یونایتدپرس؛سازمانهای چپگرای فرانسه به رهبری حزب کمونیست، دیروز از مردم پاریس خواستند در ساعت ۸/۳۰ بعدازظهر دست به یک تظاهرات گسترده بعنوان اعتراض علیه حوادث روز جمعه ایران بزنند. برای حمایت از سفارت ایران در مقابل حمله احتمالی شورشیان، نیروی پلیس در اطراف سفارت ایران متمرکز شده است. جمعا در حدود ۱۶ سازمان چپ گرا از مردم پاریس درخواست کردند به این راهپیمایی اعتراض آمیز بپیوندند.

قرار است تظاهرات با راهپیمایی از محل تاریخی لاریپابلیک آغاز و به پاستیل ختم گردد.

در درخواست مشترک سازمانهای چپ گفته میشود حکومت فرانسه بخاطر سکوتش درباره حوادث ایران شریک است.

سازمان بین الملل عفو نیز دیشب در پاریس از تیراندازی به تظاهر کنندگان و بازداشتهای بی شمار که بدنبال حوادث اخیر در تهران صورت گرفته است ابراز نگرانی عمیق کرد. این سازمان در تلگرامی خواسته است که همه کسانی که بازداشت شده اند یا رسما متهم بشوند و یا سریعا آزاد گردند و به هر بازداشتی حق داده شود تا یک وکیل مدافع غیرنظامی به میل خودش انتخاب بکند.

-5832351686168002108_121

از سوی دیگر کمیته بین سندیکایی کارگران کتاب، چاپ و صحافی فدانسه دیروز از اعضای خود خواست در تظاهرات شرکت کنند. این سازمانها از همه زنان و مردانی که علاقمند به دفاع از حقوق  بشر هستند خواسته اند همبستگی خود را با ملت ایران نشان دهند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر