کد خبر: 143399
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۵۸؛

استعفای بورس ایران از عضویت در فدراسیون بین المللی بورس /برگزاری نمایشگاه قطعات یدکی آمریکایی در تهران

گزارش ها و اخبار ۴۳ سال پیش را در دیدبان تاریخ بخوانید

 استعفای بورس ایران از عضویت در   فدراسیون بین المللی بورس /برگزاری نمایشگاه قطعات یدکی آمریکایی در تهران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ آمریکا میلیاردها دلار ذخایر ارزی ایران را مسدود کرد. این تیتری است که روزنامه بامداد امروز در روز پنجشنبه ۲۴ آبان سال ۱۳۵۸ برای صفحه اول خود انتخاب کرده و آنرا گام دیگری برای ضربه زدن به انقلاب ضدامپریالیستی ایران از سوی کارتر دانسته است. این روزنامه همچنین خبر داده که ذخایر ارزی ایران در آمریکا ۱ تا ۱۲ میلیارد دلار گزارش شده است. در این بین ابوالحسن بنی صدر سرپرست وزارتخارجه اعلام کرد بانک مرکزی ایران مامور خارج کردن ارزهای ایران از بانکهای آمریکا شده است و اسناد قراردادهای محرمانه ایران و آمریکا را فاش می کنیم و از کارگران صنایع نفت کشورهای مسلمان خواسته ایم که در قطع نفت به آمریکا با ما همقدم شوند. علی اکبر معین فر وزیر نفت هم می گوید ایران باید علیه کارتر در دادگاههای بین المللی و آمریکایی اعلام جرم کند. زلزله در خراسان تا لحظه تنظیم خبر ۲۸۰ کشته برجای گذاشته و از شوروی خبر می رسد که قرار است نقش میانجی را بین ایران و آمریکا به طور غیر مستقیم ایفا کند و گویا این کار را به یاسر عرفات خواهند سپرد. به صفحه اقتصادی روزنامه رفته و خبر خروج بورس ایران از فدراسیون بین المللی بورس و برگزاری نمایشگاهی از قطعات یدکی آمریکایی در تهران بر می خوریم که متن کامل هر دو خبر به شرح زیر می باشد؛

-6021743410160974570_121

۱ - بورس اوراق بهادار تهران از عضویت فدراسیون بین المللی بورس استعفا داد

بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد بدلیل پذیرفته شدن بورس اسرائیل به عضویت فدراسیون بین المللی بورس، از عضویت در این فدراسیون استعفا داد. بورس اوراق بهادار تهران ضمن پشتیبانی از اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تصرف سفارت آمریکا اعلام کرد سازمان بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه ۱۶ آبانماه پس از اخذ نظر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بدلیل پذیرفته شدن بورس اسرائیل به عضویت در فدراسیون بین المللی بورس از عضویت در این فدراسیون استعفا داد. بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۹۷۶ به عضویت فدراسیون بین المللی بورس که مرکز آن در فرانسه است پذیرفته شده بود.

۲- برای ساخت و تولید در داخل کشور؛ نمایشگاهی از قطعات یدکی آمریکایی به نمایش گذارده می شود

-6021743410160974569_121

سازمان نمایشگاههای بین المللی دیروز اعلام کرد به منظور پیش بینی تهدید منع احتمالی ورود قطعات یدکی آمریکایی مورد نیاز صنایع ایران نمایشگاهی از قطعات وارداتی آمریکا با هدف ساخت قطعات مذکور در داخل کشور بدست صنعتگران ایرانی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار می کند. سازمان مذکور از کلیه صاحبان صنایع وارد کننده قطعات یدکی آمریکایی تقاضا کرده است با در دست داشتن لیست کاملی از مشخصات قطعاتی که از آمریکا وارد می شود جهت ثبت نام به سازمان مذکور مراجعه نمایند. سازمان نمایشگاههای بین المللی همچنین اعلام کرد سومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، آبیاری و مواد غذایی در ۲۹ آبان ماه جاری برگزار خواهد شد و تاکنون ۱۱ کشور اروپایی آمادگی خود را برای شرکت در این نمایشگاه اعلام کرده اند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر