کد خبر: 144528
A
روزنامه گردی دیدبان‌تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۵۸؛

ابراهیم یزدی: شاه پول ها را با خود برده است

انتخابات ریاست جمهوری و مجلس دو ماه دیگر برگزار می شود. این تیتری است که بر پیشانی روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، ۱۳ آذر سال ۱۳۵۸ به نقل از دکتر حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب نشسته و در گوشه چپ روزنامه، در کنار خبر آغاز شمارش آراء رفراندوم قانون اساسی، آخرین نتایج این انتخابات در برخی شهرها در یک ستون درج گردیده است. توقیف سهام ایران به ارزش ۲۹۰ میلیون مارک در شرکت دوج توسط بانک مورگان گارانتی و آغاز تلاشهای ایران برای آزاد کردن حسابهای خود به ارزش ۴ میلیارد دلار در بانکهای آمریکایی و درخواست ادوارد کندی برای اخراج شاه از آمریکا و جواب سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا هرگز شاه را به ایران باز نخواهد گرداند

 ابراهیم یزدی: شاه پول ها را با خود برده است

به گزارش دیدبان تاریخ؛ انتخابات ریاست جمهوری و مجلس دو ماه دیگر برگزار می شود. این تیتری است که بر پیشانی روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، سه شنبه ۱۳ آذر سال ۱۳۵۸ به نقل از دکتر حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب نشسته و در گوشه چپ روزنامه، در کنار خبر آغاز شمارش آراء رفراندوم قانون اساسی، آخرین نتایج این انتخابات در برخی شهرها در یک ستون درج گردیده است. توقیف سهام ایران به ارزش ۲۹۰ میلیون مارک در شرکت دوج توسط بانک مورگان گارانتی و آغاز تلاشهای ایران برای آزاد کردن حسابهای خود به ارزش ۴ میلیارد دلار در بانکهای آمریکایی و درخواست ادوارد کندی برای اخراج شاه مخلوع از آمریکا و جواب سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا هرگز شاه  را به ایران باز نخواهد گرداند و ممنوعیت خرید و فروش اراضی در حریم شهر تهران توسط شهرداری تهران از جمله تیترها و خبرهای شاخص دیگر این روزنامه هستند. به صفحه آخر روزنامه رفته و به سخنرانی دکتر ابراهیم یزدی در تبریز بر میخوریم که آنرا برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که در ادامه ملاحظه می فرمایید.

تبریز- خبرگزاری پارس: دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران که بمنظور مشارکت در سخنرانی ها به تبریز آمده در مسجد شکلی این شهر طی سخنانی محرم را ماه پر برکت خواند و اظهار داشت؛ برای پیروزی در انقلاب اسلامی خود راه حسین بن علی را پیش گرفتیم و با الهام از آن سرور شهیدان، هجرت و شهادت را انتخاب کردیم زیرا تاریخ اسلام با هجرت آغاز می شود و هجرت نیز با شهادت ارتباط مستقیم دارد‌. ناطق آنگاه به جنایات شاه مخلوع اشاره کرد و گفت؛ رژیم با تشکیل مراکز فساد مثل کاخ جوانان و دیگر مراکز، جوانان ما را به انحراف اخلاقی کشید و این انقلاب اسلامی بود که زنان و مردان و جوانان‌ را به راه حق هدایت کرد و در روزهای انقلاب وقتی که شما مردم با ایمان صبح خانه خود را ترک می کردید اول غسل شهادت می کردید و با کلمه لا اله الا الله به میدان مبارزه می آمدید.

یزدی گفت؛ اسلام یکبار با خون شهیدان کربلا آبیاری شده و بار دیگر با خون جوانان وطن ما در سال گذشته‌. به همین منظور است که محرم نزد ما ماه پر برکت است. انقلاب را در محرم آغاز کردیم و رژیم طاغوتی را بر انداختیم و این بار هم‌ مبارزه با امپریالیسم آمریکای جهانخوار و سر سپردگان او و صهیونیزم جهانی را در محرم آغاز کرده ایم و مطمئنا بار دیگر پیروز خواهیم شد.

IMG_20221204_080104_436

دکتر یزدی سپس به دسیسه های شیطانی آمریکا در ایران و جهان اشاره کرد و گفت؛  پشتیبانی آمریکا از شاه مخلوع نشان می دهد ثروت ملی ما یعنی نفت، سالها به جیب آمریکا رفته و آمریکا با تحویل وسایل نظامی به شاه جنایتکار موقعیت او  را تحکیم کرده بود و به این نحو بیت المال ما به غارت می رفته است. ناطق آنگاه به حضور مستشاران نظامی آمریکا در ایران اشاره کرد و قرارداد و سفارش هواپیماها و رادارها و تجهیزات نظامی را پیش کشید و گفت؛ تا سقوط شاه ۹۴۵ قرارداد با ایران بسته شده بود بدون صورتحساب و این است که شاه میلیاردها دلار پول این مملکت و این‌ملت را با خود برده است.

IMG_20221204_080103_917

وی همچنین گفت؛ ما از آمریکا شاه مخلوع را برای محاکمه در ایران می خواهیم و آمریکا برای اینکه دستش باز نشود از تحویل شاه خودداری می کند. وزیر امور خارجه پیشین ضمن تایید عمل دانشجویان پیرو خط امام و مبارزه ملت انقلابی ایران و بیداری ملل دیگر جهان، آمریکا را روز به روز رسواتر می کند و این رسوایی آمریکا قدم به قدم به پیروزی ما کمک می کند و بطوریکه همیشه خون بر شمشیر پیروز شده، این بار هم به رهبری امام خمینی ما بر آمریکا پیروز خواهیم شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر