کد خبر: 144598
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۵۸؛

بیانیه گروهها و احزاب گوناگون سیاسی در بزرگداشت مراسم اولین روز دانشجوی پس از انقلاب

روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز ۴۳ سال قبل در چنین روزی، چهارشنبه ۱۴ آذر سال ۱۳۵۸ که به قیمت ۲۰ ریال منتشر شده است، از توطئه آمریکا برای بازگرداندن رژیم سابق در ایران خبر داده است و اینکه دیوان لاهه رسیدگی به شکایت آمریکا از ایران را آغاز کرد. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به اشغال سفارتخانه آمریکا در پاکستان. اعلام نتیجه رفراندوم قانون اساسی در ۱۴۲ شهر، تکذیبیه شوروی مبنی بر هر نوع دخالت در بحران ایران و آمریکا و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار رفع اختلاف ایران و آمریکا طبق اصول منشور ملل متحد شده است از اهم خبرهای مهم این جریده به شمار میروند

بیانیه گروهها و احزاب گوناگون سیاسی در بزرگداشت مراسم اولین روز دانشجوی پس از انقلاب

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز ۴۳ سال قبل در چنین روزی، چهارشنبه ۱۴ آذر سال ۱۳۵۸ که به قیمت ۲۰ ریال منتشر شده است، از توطئه آمریکا برای بازگرداندن رژیم سابق در ایران خبر داده است و اینکه دیوان لاهه رسیدگی به شکایت آمریکا از ایران را آغاز کرد. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به اشغال سفارتخانه آمریکا در پاکستان. اعلام نتیجه رفراندوم قانون اساسی در ۱۴۲ شهر، تکذیبیه شوروی مبنی بر هر نوع دخالت در بحران ایران و آمریکا و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار رفع اختلاف ایران و آمریکا طبق اصول منشور ملل متحد شده است از اهم خبرهای مهم این جریده به شمار میروند. اما اعلام سه روز بزرگداشت و گرامیداشت خاطره سالگرد شهدای دانشجو و بیانیه احزاب و گروههای مختلف سیاسی تیتر دیگر این روزنامه است که خبر مربوط به آن به شرح زیر می باشد.

 

-5794330647093951755_121

در آستانه ۱۶ آذر سالروز شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا، دیروز اعلامیه هایی از سوی سازمانها و گروههای مختلف دانشجویی و سیاسی انتشار یافت و از خاطره مبارزات این گروه از شهدا تجلیل شد.

-5794330647093951756_121

- بدنبال دعوت سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران برای شرکت دانشجویان و هموطنان در مراسم بزرگداشت خاطره شهدای ۱۶ آذر که قرار است صبح روز جمعه در محل تشکیلات مرکزی جبهه ملی  ایران برگزار شود و نیز دعوت خانواده قندچی، برای شرکت در این مراسم، دیروز بیانیه جداگانه ای نیز از سوی کمیته برگزار کننده مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه تهران و خانواده های شهدا، شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا انتشار یافت که طی آن اعلام شده است، بمنظور تجلیل از مقام شهدای ۱۶ آذر ساعت ۲ بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۵ آذر مراسمی در زمین چمن دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه۱۶ آذر نیز دوستان و خانواده شهدا بر مزار سه شهید گلگون کفن دانشگاه تهران در امامزاده عبدالله شهر ری اجتماع خواهند کرد.

- کانون نشر اندیشه های دکتر شریعتی نیز با انتشار اطلاعیه ای ضمن دعوت اعلام شرکت و همکاری در مراسم بزرگداشت خاطره شهدای ۱۶ آذر دانشگاه تهران اعلام کرد، اکنون که مبارزات خونبار خلق ما می رود تا تمامی نهادهای امپریالیستی را ریشه کن کند جا دارد که از شهدای گذشته خلق مان بخصوص در سنگر آزادی یادی کرده باشیم.

همچنین انجمنهای دانشجویان مسلمان دانشگاه صنعتی شریف نیز در بیانیه ای بمناسبت سالروز ۱۶ آذر با تجلیل از شهدای این روز تاریخی و بزرگداشت خاطره آن، شرکت فعالانه خود را در مراسم روز پنجشنبه دانشگاه تهران اعلام کرد و طی آن شناسایی این روز بعنوان روز دانشجو را نشانه ای از قدرشناسی مردم کشورمان دانست.

- در ضمن گروهها و احزابی چون،  دانشجویان مبارز طرفدار آزادی طبقه کارگر و دانشجویان و دانش آموزان هوادار سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر، سازمان جوانان انقلابی، انجمن ملی دانشجویان، کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی و گروه مبارزه در راه ایجاد کانونهای دموکراتیک دانش آموزی با انتشار بیانیه های جداگانه ای این روز را گرامی داشتند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر