کد خبر: 148175
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ بهمن ۱۳۵۷؛

هفته نامه گازتا چاپ شوروی:آمریکا، کشور چین‌ را جانشین ایران در جنوب شرق آسیا خواهد کرد/ رهبران چین قصد دارند کشورشان را به ایران شرق آسیا تبدیل کنند

به عقب افتادن بازگشت آیت الله خمینی به وطن به ۲ روز دیگر، عنوان تیتر درشت چاپ‌ سوم کیهان امروز ۵ بهمن سال ۱۳۵۷ است. مصاحبه اختصاصی این روزنامه با همسر آیت الله خمینی، بسته شدن کلیه فرودگاهها به مدت سه روز، شروط بختیار برای استعفا به نقل از رادیو لندن که گفته است با انجام انتخابات صحیح، حاضر به قبول تغییر رژیم است و تظاهرات وسیع طرفداران قانون اساسی در بهارستان نیز از جمله تیترهای مهم و شاخص این شماره کیهان عصرگاهی هستند. روزنامه را ورق زده و به صفحه آخر می رویم، به خبری از یک هفته نامه چاپ شوروی برمی خوریم که پیش بینی کرده است، آمریکا، کشور چین‌ را جانشین ایران در جنوب شرق آسیا خواهد کرد.

 هفته نامه گازتا چاپ شوروی:آمریکا، کشور چین‌ را جانشین ایران در جنوب شرق آسیا خواهد کرد/ رهبران چین قصد دارند کشورشان را به ایران شرق آسیا تبدیل کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به عقب افتادن بازگشت امام خمینی به وطن به ۲ روز دیگر، عنوان تیتر درشت چاپ‌ سوم کیهان امروز پنجشنبه ۵ بهمن سال ۱۳۵۷ است. مصاحبه اختصاصی این روزنامه با همسر امام خمینی، بسته شدن کلیه فرودگاهها به مدت سه روز، شروط بختیار برای استعفا به نقل از رادیو لندن که گفته است با انجام انتخابات صحیح، حاضر به قبول تغییر رژیم است و تظاهرات وسیع طرفداران قانون اساسی در بهارستان نیز از جمله تیترهای مهم و شاخص این شماره کیهان عصرگاهی هستند. روزنامه را ورق زده و به صفحه آخر می رویم، به خبری از یک هفته نامه چاپ شوروی برمی خوریم که پیش بینی کرده است، آمریکا، کشور چین‌ را جانشین ایران در جنوب شرق آسیا خواهد کرد. ببینیم متن خبر به ما چه می گوید؛

photo_2023-01-25_08-41-35

مسکو - آسوشیتدپرس؛ یک هفته نامه چاپ شوروی نوشت، رهبران چین قصد دارند کشورشان را به ایران شرق آسیا تبدیل کنند، منبع جدیدی برای نفت غرب و مسلح به سلاحهای غربی.

هفته نامه لیترا تورنایا گازتا می نوسید؛ چنین سیاستی منافع شرکتهای نفتی غرب را دو برابر خواهد ساخت اما غارت مردم چین را نیز دو برابر خواهد کرد در آن صورت همانند مردم ایران چیزی نصیبشان نخواهد شد. 

ژبینیو برژینسکی مشاور امنیتی کارتر اخیرا گفته بود، چین و آمریکا منافع مشترک فراوانی دارند. این هفته نامه همچنین می نویسد؛ چین مصرا از آمریکا تقاضا می کند از جنوب شرقی آسیا خارج نگردد. حتی خواستار افزایش حضور آمریکا در این منطقه است. پکن در ویتنام دست به سیاست تجاوزکارانه ای زده است همانند سیاست تجاوزکارانه آمریکا در کوبا. 

photo_2023-01-25_08-42-50

این نشریه ادامه میدهد؛ چین توسعه طلبی اسرائیل را تشویق می کند و آشکارا از عقد معاهده جداگانه صلح حمایت می کند. 

به نوشته این هفته نامه، پکن هر جه بیشتر با نژادپرستان آفریقای جنوبی رابطه برقرار می کند و همراه آمریکا علیه کلیه جنبشهای آزادیبخش در سراسر جهان عمل می کند و امیدوار است برای خرید اسلحه غربی، منابع نفت خود را توسعه دهد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر