کد خبر: 153652
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۷۲؛

در صورت لغو اجازه پرواز هواپیماهای آذربایجان، بین نخجوان و باکو/جمهوری آذربایجان برای پروازهای غیرنظامی از حریم هوایی ایران استفاده می نماید

جمهوری آذربایجان برای پروازهای غیرنظامی از حریم هوایی ایران استفاده می نماید. تیتر اول شماره ۵۵۵ روزنامه سلام در دومین سال انتشارش که به قیمت ۵۰ ریال در ۳۰ سال قبل امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت سال ۱۳۷۲ منتشر شده بود به اظهارات دبیرکل خانه کارگر اختصاص دارد که گفته بود آمارهای ارائه شده درباره نرخ بیکاری در کشور گویا نیست. پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه بین المللی کیش و تمدید قانون صادرات و واردات برای اجرا در سال جاری و تصمیم آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره توسل به زور در بوسنی و سخنان حسنی مبارک درباره اینکه اقدامات تهران احتمال بروز جنگ میان ایران و مصر را تشدید می کند از جمله تیترهای دیگر این جریده جناح چپی هستند.

در صورت لغو اجازه پرواز هواپیماهای آذربایجان، بین نخجوان و باکو/جمهوری آذربایجان برای پروازهای غیرنظامی از حریم هوایی ایران استفاده می نماید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جمهوری آذربایجان برای پروازهای غیرنظامی از حریم هوایی ایران استفاده می نماید.

تیتر اول شماره ۵۵۵ روزنامه سلام در دومین سال انتشارش که به قیمت ۵۰ ریال در ۳۰ سال قبل امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت سال ۱۳۷۲ منتشر شده بود به اظهارات دبیرکل خانه کارگر اختصاص دارد که گفته بود آمارهای ارائه شده درباره نرخ بیکاری در کشور گویا نیست. پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه بین المللی کیش و تمدید قانون صادرات و واردات برای اجرا در سال جاری و تصمیم آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره توسل به زور در بوسنی و سخنان حسنی مبارک درباره اینکه اقدامات تهران احتمال بروز جنگ میان ایران و مصر را تشدید می کند از جمله تیترهای دیگر این جریده جناح چپی هستند. به صفحه سوم روزنامه می رویم به خبری در رابطه با اینکه جمهوری آذربایجان برای پروازهای غیرنظامی خود به نخجوان از حریم ایران استفاده خواهد کرد بر می خوریم که متن خبر فوق را عینا در ادامه ملاحظه می فرمایید

IMG_20230425_191431_806

تهران- خبرگزاری جمهوری اسلامی؛

در صورت لغو اجازه پرواز هواپیماهای جمهوری آذربایجان بین نخجوان و باکو با استفاده از حریم هوایی ارمنستان، این کشور از جمهوری اسلامی ایران درخواست خواهد کرد که اجازه دهد این پروازها از طریق حریم هوایی ایران انجام شود. صابر الیاسف معاون مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان (ازال) روز جمعه این موضوع را اعلام کرد. وی این مطلب را در پاسخ به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان بیان کرد.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان چند روز پیش گفته بود که هواپیماهای غیرنظامی جمهوری آذربایجان که با استفاده از حریم هوایی ارمنستان بین باکو و نخجوان تردد می کنند نیرو و تسلیحاتی را که از طریق زمینی از ترکیه به نخجوان ارسال میشود به باکو منتقل می کنند. وی افزوده بود دولت ارمنستان به این دلیل از ادامه پرواز هواپیماهای غیرنظامی جمهوری آذربایجان بین باکو و نخجوان با استفاده از حریم هوایی این کشورها جلوگیری خواهد کرد.

الیاسف دیروز این مطلب را تکذیب کرده و گفت؛ هواپیماهای مسافربری شرکت هواپیماهای مسافربری شرکت هواپیمایی ملی جمهوری آذربایجان روزانه شش پرواز بین باکو و نخجوان انجام می دهند ولی ادعای حمل سلاح و مهمات و نیروهای نظامی با استفاده از این هواپیماها کاملا بدون پایه و اساس است.  وی افزود؛ البته تاکنون ممنوعیت پرواز هواپیماهای غیرنظامی، با استفاده از حریم هوایی ارمنستان از ایران رسما به اطلاع مقامات باکو نرسیده است.

IMG_20230425_191431_787

یادآور میشود از ماه مارس گذشته در نتیجه محاصره نخجوان از سوی نیروهای مسلح ارمنستان، مسیر هوایی باکو - نخجوان و بالعکس تنها راه مستقیم بین جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان بوده است و در این مدت کالاها و ملزومات نخجوان از راه زمینی و با استفاده از خاک ایران از جمهوری آذربایجان به نخجوان منتقل شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر