کد خبر: 156846
A
۲۴ سال پیش چنین روزی؛

بحث ناتمام هاشمی رفسنجانی با مجلس خبرگان درباره اینکه ولایت فقیه به صورت وکالت از مردم عمل می کند یا چیز دیگری است

علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز ۱۸ خرداد سال ۱۳۷۸، بحث ناتمام با اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان درباره اینکه ولایت فقیه به صورت وکالت از مردم عمل می کند یا چیز دیگری است و همچنین شنیده‌های اعضا درباره اظهارات سیدمحمد خاتمی در جلسه با رهبری مبنی براینکه آزادی تا مرحله مبارزه مسلحانه با نظام باید توسعه یابد را روایت کرده است.

بحث ناتمام هاشمی رفسنجانی با مجلس خبرگان درباره اینکه ولایت فقیه به صورت وکالت از مردم عمل می کند یا چیز دیگری است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از روز  ۱۸ خرداد سال ۱۳۷۸، بحث ناتمام با اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان درباره اینکه ولایت فقیه به صورت وکالت از مردم عمل می کند یا چیز دیگری است و همچنین شنیده‌های اعضا درباره اظهارات سیدمحمد خاتمی در جلسه با رهبری مبنی براینکه آزادی تا مرحله مبارزه مسلحانه با نظام باید توسعه یابد را روایت کرده است.

به گزارش دیده‌بان ایران، هاشمی رفسنجانی نوشته است: آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور تقاضای ملاقات فوری کرد و آمد در مورد وام از صندوق بین المللی پول صحبت شد. گفت به رهبری گفته که اگر خود شما هم تایید کنید می گیریم با اینکه معتقد است به نفع است و ضروری و به خاطر مخالفت رهبری صرفنظر کرده است. از مطالبی که در ملاقات دیروزشان مطرح شد ناراحت بود درباره پیشنهاد رهبری در خصوص تاخیر انداختن انتخابات مجلس تا زمان انتخابات ریاست جمهوری مشورت کرد.

آقایان علی یونسی وزیر اطلاعات همراه با آقایان احمد شفیعی و محمد فلاح آمدند گزارشی از عملکرد دادند و گفتند اگر وزارت از امکانات اطلاعاتی برای جلوگیری از توطئه ها برای معرفی متخلفان به دادگاه استفاده کند و قوه قضائیه هم قاطع و بدون گرایش جناحی عمل کند، می‌شود جلوی فتنه‌ها را گرفت. من تاکید کردم که وزارت اطلاعات نباید به صورت یک ارگان وحشتناک و وسیله ارعاب درآید. در عین حال نباید فتنه گرها خیالشان از وزارت اطلاعات آسوده باشد. مطالب مهم آنها درباره انتخابات مجلس بود گفتند جمع بندی وزارت اطلاعات این است که اگر شما در انتخابات شرکت کنید و در مجلس باشید هم تفاهمی بین جناح‌ها بوجود می‌آید و هم جلوی سوءاستفاده افراد مغرض و مخالف گرفته می شود، مثل مجلس اول. همان جواب معمول را به آنها دادم ولی قانع شدند و قرار شد بحث ادامه یابد...

...ظهر اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان در دفترم جلسه داشتند در مورد اجلاس آینده و در مورد نیازها و توقعات نمایندگان خبرگان و مسائل دیگر بحث و تصمیم گیری شد. از من درباره اظهارات آقای سیدمحمد خاتمی در جلسه که با رهبری داشته‌ایم می‌پرسیدند که شایع شده ایشان گفته‌اند آزادی تا مرحله مبارزه مسلحانه با نظام باید توسعه یابد. نمی‌دانم از کجا شنیده‌اند؟ درباره اینکه ولایت فقیه به صورت وکالت از مردم عمل می کند یا چیز دیگری است بحث شد و ناتمام ماند.

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر