کد خبر: 160249
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱ مرداد ۱۳۵۸

ابراهیم یزدی: تا پایان ماموریت محوله، دولت بازرگان همچنان بر سر کار می ماند/شاید محمد منتظری پیغمبر باشد و چیزهایی می داند که ما نمی دانیم!

اخطار شدید ارتش به افراد مسلح آذربایجان، تیتر اول روزنامه کیهان در روز دوشنبه اول مرداد سال ۱۳۵۸ است. کیهان از حمله مسلحانه به سه بانک در تهران خبر داده و وزیر صنایع و معادن اعلام کرده است که سهام صنایع ملی شده به مردم عرضه می‌شود.

 ابراهیم یزدی: تا پایان ماموریت محوله، دولت بازرگان همچنان بر سر کار می ماند/شاید محمد منتظری پیغمبر باشد و چیزهایی می داند که ما نمی دانیم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اخطار شدید ارتش به افراد مسلح آذربایجان، تیتر اول روزنامه کیهان در روز دوشنبه اول مرداد سال ۱۳۵۸ است. کیهان از حمله مسلحانه به سه بانک در تهران خبر داده و وزیر صنایع و معادن اعلام کرده است که سهام صنایع ملی شده به مردم عرضه می‌شود. همچنین گویا بعلت تولید فراوان، امسال تخم مرغ از خارج وارد نمی‌شود. رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام کرده است که بانکهای ملی شده ادغام می‌شوند. همچنین این روزنامه در تیتری دیگر از تعقیب و گریز ماموران با دهها مسافر ایرانی در خلیج فارس خبر داده که ناپدید شده اند و جسد ۹ مسافر تاکنون پیدا شده است. سخنگوی دادسرای انقلاب اسلامی هم رسیدگی پرونده فحشا را در صلاحیت دادگاههای انقلاب خوانده است. خبر مهم دیگر این روزنامه هم به اخراج خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز از ایران اختصاص دارد. اما تیتری به نقل از دکتر ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه درباره ادامه کار دولت بازرگان در صفحه نخست روزنامه به چاپ رسیده است که متن این خبر که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230723_070224_023

قبل از عزیمت صباح الجابر الاحمد وزیر خارجه کویت به کشورش، دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه که برای بدرقه ایشان در فرودگاه مهرآباد حضور داشت به خبرنگار کیهان گفت؛ دولت بازرگان تا پایان ماموریتی که از طرف امام به آن محول شده در مصدر امور خواهد بود. دکتر یزدی در پاسخ به این پرسش که آقای محمدمنتظری می گوید که شما عضو سیا هستید چه می گویید گفت؛ در اسلام اگر کسی به دیگری تهمتی بزند و نتواند ثابت کند مفتری است و باید حد اسلامی در مورد او اجرا شود. چون او خود را مسلمان می داند درباره این تهمت یا باید ثابت کند و یا توبه نماید. در ادامه وی پاسخ به گفته های آقای منتظری درباره سقوط قریب الوقوع دولت بازرگان گفت؛ شاید ایشان پیغمبر باشند و چیزهایی بدانند که ما نمی‌دانیم اما آنچه که درباره این دولت میتوانم بگویم این است که این دولت با کمال قدرت برپا ایستاده تا انتخابات مجلس خبرگان تمام شود و قانون اساسی تصویب شود. بعد از تصویب قانون اساسی همین دولت انتخابات مجلس شورا و رئیس‌جمهوری را نیز انجام خواهد داد. بنابراین این دولت همانگونه که از طرف امام ماموریت دارد تا پایان ماموریتش همچنان امور مملکت را در دست خواهد داشت.

IMG_20230723_070223_796

یزدی درباره تهدیدات آمریکا برای اشغال حوزه های نفتی خلیج فارس که البته این تهدیدات از سال ۱۹۷۳ ادامه دارد گفت؛ ما از نیت آمریکا که خبر نداریم آنچه که برای ما مهم است آزادی و استقلال منطقه است در صورتیکه آمریکا بخواهد برنامه های اضطراری احتمالی خودش را پیاده کند با میلیونها مردم مصمم و مقاوم روبرو خواهد شد و مسلما قادر نخواهد بود با اعمال زور نظامی به هدفهای مورد نظرش برسد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر