کد خبر: 162742
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ شهریور ۱۳۵۸:

از کاهش قیمت اتومبیلهای داخل تا آمدن احتمالی محمدعلی کلی به ایران

ترور مدیران کیهان که بامداد دیروز در بک سوءقصد مسلحانه در پشت حسینیه ارشاد انجام گرفت و سبب شد تا حاج مهدی عراقی مدیر امور مالی موسسه کیهان و فرزند او به شهادت برسند، تیتر مهم و داغ کیهان در نوبت چاپ دوم در ۴۴ سال قبل امروز یک‌شنبه ۴ شهریور سال ۱۳۵۸ است. گویا گروه فرقان مسئولیت این ترور را بر عهده گرفته و۳ موتور سوار مسلح اتومبیل حامل مدیران کیهان را در این حادثه به گلوله بسته بودند. عکس یک کیهان هم به حوادث کردستان اختصاص دارد و این روزنامه برای نخستین بار فاش ساخته که مواضع مهاجمان در سقز چگونه درهم کوبیده شد. دموکرات‌ها هم دیروز به شهر سلماس حمله کردند و ۹ نفر هم در مریوان تیرباران شدند.

 از کاهش قیمت اتومبیلهای داخل تا آمدن احتمالی محمدعلی کلی به ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ترور مدیران کیهان که بامداد دیروز در بک سوءقصد مسلحانه در پشت حسینیه ارشاد انجام گرفت و سبب شد تا حاج مهدی عراقی مدیر امور مالی موسسه کیهان و فرزند او به شهادت برسند، تیتر مهم و داغ کیهان در نوبت چاپ دوم در ۴۴ سال قبل امروز یک‌شنبه ۴ شهریور سال ۱۳۵۸ است. گویا گروه فرقان مسئولیت این ترور را بر عهده گرفته و۳ موتور سوار مسلح اتومبیل حامل مدیران کیهان را در این حادثه به گلوله بسته بودند. عکس یک کیهان هم به حوادث کردستان اختصاص دارد و این روزنامه برای نخستین بار فاش ساخته که مواضع مهاجمان در سقز چگونه درهم کوبیده شد. دموکرات‌ها هم دیروز به شهر سلماس حمله کردند و ۹ نفر هم در مریوان تیرباران شدند. خبر دیگر اینکه بدستور امام، دولت برای خانواده های شهدا خانه می‌سازد. آیت‌الله آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی هم اعلام داشته که گرانفروشان تسلیم دادگاه‌های انقلاب خواهند شد. همچنین وزارت کشاورزی اعلام کرده که خانه ها و باغهای اراضی سد دز به کارگران کشاورزی فروخته می‌شود. اما دو خبر از صفحات اول و داخلی کیهان در مورد کاهش قیمت اتومبیل‌های داخلی و آمدن احتمالی محمدعلی کلی به تهران را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که متن کامل هر دو خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230826_065436_942

▪️قیمت اتومبیل‌های داخلی کاهش یافت

فعالیت مجدد کارخانه های اتومبیل سازی سبب کاهش قیمت اتومبیل‌های داخلی شد. پیرو ممنوعیت ورود اتومبیل‌های خارجی و تعطیلات تابستانی کارخانجات اتومبیل سازی، قیمت انواع اتومبیل‌های ساخت کشور به شکل بی سابقه ای افزایش یافته بود. این افزایش قیمت آنچنان سریع و غیرقابل تصور بود که قیمت یکدستگاه اتومبیل پیکان دولوکس با نمره گذاری به ۶۳ هزار تومان رسیده بود. قیمت رنوی چهار در که قیمت آن در کمپانی معادل ۴۲ هزار تومان است در بازار آزاد به ۶۳ هزار تومان رسیده بود. به همین ترتیب قیمت دیگر اتومبیل‌های داخلی از جمله شورولت و بیوک و ...  هم ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان بیشتر از قیمت اصلی بفروش می رسید.

IMG_20230826_065437_437

▪️محمدعلی کلی به ایران می آید

تهران - خبرگزاری پارس: در صورت تصویب دولت، محمدعلی کلی به ایران می آید. کلی قهرمان بوکس جهان برای یک دیدار چند روزه به تهران می آید.

سخنگوی سازمان تربیت بدنی ضمن اعلام این خبر گفت، صرفنظر از مقام قهرمانی محمدعلی کلی، بمنظور تجلیل از وی بنام یک آمریکایی مسلمان که در مقام قهرمانی جهان قرار گرفته است در صورت تصویب قطعی دولت، نامبرده برای یک دیدار چند روزه به تهران خواهد آمد.

سخنگوی سازمان تربیت بدنی همچنین گفت، دیدار کلی از تهران که دعوت از وی بطور ضمنی مورد موافقت نخست وزیر قرار گرفته است احتمالا مقارن با برگزاری مسابقات قهرمانی  مشت زنی کشور خواهد بود و در این مدت کلاس آموزش مشت زنی ویژه ای برای مشت زنان ایران ترتیب خواهد یافت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر