کد خبر: 167757
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ آبان۱۳۵۷؛

آیت الله خمینی سازش را رد کردند/ شاه: بازهم زندانیان را آزاد می کنیم

صفحه نخست روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات در روز پنجشنبه چهارم آبان سال ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به رد سازش با مخالفان توسط آیت الله العظمی خمینی که سوژه امروز روزنامه نگاری دیدبان تاریخ هم است.

آیت الله خمینی سازش را رد کردند/ شاه: بازهم زندانیان را آزاد می کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات در روز پنجشنبه چهارم آبان سال ۱۳۵۷ را مشاهده می کنید. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به رد سازش با مخالفان توسط آیت الله العظمی خمینی که سوژه امروز روزنامه نگاری دیدبان تاریخ هم است. محمدرضا شاه پهلوی  اعلام داشته بازهم زندانیان را آزاد می کنیم و باید اشتباهات گذشته را تصحیح کرد. خبر مهم دیگر روزنامه به زندانیان آزاد شده اختصاص دارد که با استقبال گرم مردم روبرو شده اند چاپ‌ تصویری از این رخداد در این صفحه قابل مشاهده است  تیتر داغ دیگر روزنامه که با تصویر و عکس آن همراه است، اختصاص دارد به تظاهرات شدید و خیابان بندی در اطراف دانشگاه تهران که با تیرانداری هوایی و پرتاب گاز اشک آور از سوی ماموران همراه شده. اما متن تیتر یک روزنامه امروز اطلاعات که به سخنان آیت الله العظمی خمینی اختصاص دارد به شرح زیر می باشد:

IMG_20231026_071255_614

خبرگزاری فرانسه:

حضرت آیت الله العظمی خمینی که از تبعیدگاه پاریسی خود مخالفان مذهبی رژیم را رهبری می کنند دیروز هر امکان استراتژی مشترک را با مخالفان سیاسی برای استقرار یک حکومت انتقالی رد کردند.

رهبر شیعه در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه اظهار داشتند جنگ فرسایشی علیه حکومت ایران را تا پیروزی کامل ادامه خواهند داد. ایشان گفتند من از ابتدا بطور غیرقابل تغییر با آشتی دوباره و مصالحه که نمی تواند ایران را از بن بست خارج کند و به سرکوبی و کشتارها پایان دهد مخالف بوده ام‌ و امروز هم‌ هستم.

IMG_20231026_071254_792

آیت الله اظهار داشتند از وخیم شدن هرج و مرج اجتماعی و اقتصادی کنونی به فرض یک خلاء قدرت بیمناک نیستند‌. ایشان‌ گفتند خلاء از هم اکنون در ایران وجود دارد.

رهبر مذهبی شیعه در پاسخ به پرسشی درباره خطر در اختیار گرفتن جنبش شورش عمومی به وسیله چپ های کمونیست اظهار داشت یقین دارد که جوانان ناراضی که امروز خود را پیرو مارکسیسم معرفی می کنند به حکومت اسلامی ملحق خواهند شد. ایشان تاکید کردند که اقلیت کمونیست در برابر اکثریت مردم مسلمان ایران قدرتی نیست.

رهبر شیعه دوباره با روشن ترین عبارات تاکید کردند مصممند به تبعید داوطلبانه خویش که از پانزده سال پیش ادامه دارد پایان ندهند. حضرت آیت الله نقض حقوق بشر را از سوی قدرتهای بزرگ و نه ملت‌های این کشورها محکوم کردند.

 آیت الله در خصوص مشورتهایی که به تازگی با نمایندگان جناح مخالف سیاسی ایران آغاز کرده اند راز دار باقی ماندند.

یادآور می‌شود حضرت آیت الله با دکتر مهدی بازرگان رئیس جنبش برای آزادی ایران گفتگو داشته اند. ایشان ناصر میناچی یکی از دو رهبر بازاریان تهران را به حضور پذیرفتند و منتظر دیدار کریم سنجابی رئیس جبهه ملی هستند.

 آیت الله پس از نماز سه شنبه اظهار داشته بودند موضع خود را برای دیدارکنندگانشان تشریح کرده اند و هیچکدام از آنها مخالفتی با ایشان نداشته اند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر