کد خبر: 171514
A
۲۶ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست امیرعبدالله در تهران برای میهمانی

علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود، ۱۳ آذر ۱۳۷۶نوشت: سفیرمان در عربستان اطلاع داد که امیر عبدالله ولیعهد عربستان پیشنهاد داده و مایل است که در ایران شب اول میهمان من در منزل باشد پذیرفتم‌.

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست امیرعبدالله در تهران برای میهمانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود  پنجشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۷۶ نوشت: امروز در منزل بودم بیشتر وقت را به مطالعه تاریخ معاصر و مرور مجدد خاطرات سال ۱۳۶۰ برای چاپ گذراندم. آیت الله خامنه ای پیش نویس سخنرانی شان برای اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی را برای مشورت فرستادند. خواندم و چند اصلاحیه یادداشت کردم به نظرم طولانی است که مناسب وضع آن اجلاس فشرده نیست. این را هم تذکر دادم ولی مجموعا خوب است به قلم خودشان نوشته شده است. 

در گزارش ها بود که آقای نورسلطان نظربایف که قرار بود در اجلاس شرکت کند اعلان کرده که خودش نمی آید و نیز در اجلاس کارشناسان به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی اعتراض شده که نوشته شاه حسن و شاه حسین شرکت نمی کنند و اگر شاه برونئی و شاه عمان هم‌ نیایند شاه در اجلاس نداریم و این‌ را اهانت به سران‌ تلقی کرده اند. نامناسب برای اجلاس است که باید با احترام و ادب توام باشد و ممکن است همین باعث شود که بعضی دیگر نیایند. 

هاشمی رفسنجانی در یادداشتی نوشت: گزارش دیگری بود که هنگام بحث درباره وضع عراق در اجلاس کارشناسان در صداوسیما، گربه ای سر و صدا راه انداخته و نماینده عراق گفته این صدای گربه است و نه ناله بچه های عراقی! 

امروز اعلان‌ شد که دولت در مدت برگزاری اجلاس سران، دانشگاه‌ها و مدارس را در تهران تعطیل کرده که کار مناسبی نیست و تفسیرهای خوبی هم نخواهد داشت. 

سفیرمان در عربستان اطلاع داد که امیر عبدالله ولیعهد عربستان پیشنهاد داده و مایل است که در ایران شب اول میهمان من در منزل باشد پذیرفتم‌.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر