کد خبر: 171820
A

روایت هاشمی رفسنجانی از ناراحتی رهبری از عبدالله نوری و اعضای تحکیم وحدت

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۶ آذر ۱۳۷۸، ناراحتی رهبری از عبدالله نوری و اعضای تحکیم وحدت را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از ناراحتی رهبری از عبدالله نوری و اعضای تحکیم وحدت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۶ آذر ۱۳۷۸، ناراحتی رهبری از عبدالله نوری و اعضای تحکیم وحدت را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران مرحوم هاشمی نوشته است:

آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد و گفت در صورتی نامزد در انتخابات مجلس ششم می‌شود که من هم نامزد شوم و خواست بداند که من هم نامزد میشوم یا نه؟ گفتم هنوز تصمیم نگرفته ام ولی ایشان اگر بخواهد نامزد شود باید از دبیری مجمع استعفاء دهد و فقط نا پنج شنبه وقت دارد قرار شد استعفاء بدهد که اگر من تصمیم گرفتم که نامزد نشوم پس بگیرد. 

شب میهمان رهبری بودم درباره مطبوعات و راهکار تعدیل آنها مذاکره شد‌. آیت الله خامنه ای این بار با تاکید و جدیت خواستار نامزد شدن من شدند و گفتند غیر از شما کس دیگری نیست که بتواند خطر را از انقلاب از طریق مجلس رفع کند. نظرشان این است آمریکا و ضد انقلاب نقشه تسخیر مجلس را دارند که من همان استدلالهای معمول خود را مطرح کردم. حتی پیشنهاد استخاره را هم نپذیرفتند و گفتند وقتی حکم صریح عقل را داریم جای استخاره نیست گفتم بیشتر فکر می کنم. 

درباره محکومیت آقای عبدالله نوری هم بحث شد ایشان خیلی از کارها و حرفهای آقای نوری ناراحتند و حاضر نیستند دخالتی بکنند. در مورد شلوغ کاریهای اعضای تحکیم وحدت در دانشگاه‌ها هم صحبت شد ناراحت اند. 

یک هفته است که بیمارند فعلا تب قطع شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر