کد خبر: 173253
A
۳۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی درباره نظر مثبت آیت الله خامنه ای برای پناه دادن به چائوشسکو در ایران

هاشمی رفسنجانی در خاطرات جمعه، ۱ دی ۱۳۶۸ نوشت:خبر انجام کودتا در رومانی علیه نیکولای چائوشسکو را داد و اینکه گفته می‌شود که به سوی ایران یا چین فرار کرده است. با آیت الله خامنه ای و دکتر ولایتی درباره اینکه اگر چائوشسکو به ایران آمد بپذیریم یا خیر مشورت کردیم نظر آیت الله خامنه ای این بود که بپذیریم ولی دکتر ولایتی نظر روشنی نداشت

روایت هاشمی رفسنجانی درباره نظر مثبت آیت الله خامنه ای برای پناه دادن به چائوشسکو در ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات جمعه، ۱ دی ۱۳۶۸ نوشت: عصر آقای عبدالمجید معادیخواه آمد از گروهی متخصص و محقق برای یک اختراع اصلاح کامپیوتر پیشنهادی آورد.

آقای حمید میرزاده اطلاع داد که آب رودخانه هیرمند زیاد شده و خطر سیل منطقه زابل را تهدید می کند. گفتم برای پیگیری اقدام شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در ادامه خاطرات خود نوشت:  خبر انجام کودتا در رومانی علیه نیکولای چائوشسکو را داد و اینکه گفته می‌شود که به سوی ایران یا چین فرار کرده است.

با آیت الله خامنه ای و دکتر ولایتی درباره اینکه اگر چائوشسکو به ایران آمد بپذیریم یا خیر مشورت کردیم نظر آیت الله خامنه ای این بود که بپذیریم ولی دکتر ولایتی نظر روشنی نداشت. سپس خبر رسید که او در رومانی بازداشت شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر