کد خبر: 174038
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ دی ۱۳۵۸؛

آیت الله خمینی: روحانیون نباید رئیس جمهور شوند

روزنامه کیهان در شماره امروز یک‌شنبه ۹ دی سال ۱۳۵۸ خود از شکست آمریکا در شورای امنیت خبر داده که اعضای شورای امنیت تحریم اقتصادی ایران‌ را رد کرده اند. این روزنامه همچنین این تیتر را به نقل از امام در مصاحبه با پروفسور الگار به چاپ رسانده است که روحانیون نباید رئیس جمهور شوند و اینکه درباره رئیس جمهور پیشنهاد کردند که روحانی باشد و من گفتم نه، روحانی باید نقش داشته باشد و خودش رئیس جمهور نشود.

آیت الله خمینی: روحانیون نباید رئیس جمهور شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان در شماره امروز یک‌شنبه ۹ دی سال ۱۳۵۸ خود از شکست آمریکا در شورای امنیت خبر داده که اعضای شورای امنیت تحریم اقتصادی ایران‌ را رد کرده اند.

این روزنامه همچنین این تیتر را به نقل از امام در مصاحبه با پروفسور الگار به چاپ رسانده است که روحانیون نباید رئیس جمهور شوند و اینکه درباره رئیس جمهور پیشنهاد کردند که روحانی باشد و من گفتم نه، روحانی باید نقش داشته باشد و خودش رئیس جمهور نشود.

IMG_20231230_065257_238

کیهان از دور تازه مبارزات نامزدهای ریاست جمهوری نوشته و اینکه کادر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، جلال الدین فارسی را کاندیدای ریاست جمهوری کرده است. چاپ جدول کاهش اقساط بانکی به نقل از بانک مرکزی نیز خبر دیگر این جریده است و اینکه گردهمایی تاریخی جنبش‌های آزادیبخش در تهران برگزار خواهد شد. کیهان همچنین خبر داده که حزب دمکرات ۴۸ ساعت به سپاه پاسداران مهلت داده است که از سنندج خروج کند.

اما رونق گرفتن بازار معاملات اتومبیل در اینروزها عنوان خبر منتشر شده دیگری در صفحه نخست روزنامه است که متن آن‌ را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

محدودیت ورود اتومبیل‌های خارجی، قیمت اتومبیل‌های داخلی و خارجی را بصورت بی رویه بالا برده است. بطوریکه هم اکنون بازار معامله اتومبیل بسیار گرم است و تقریبا جای معامله زمین و خانه را گرفته است. از طرفی بعلت عدم صدور مواد اولیه مورد نیاز صنایع مونتاژ از طرف کشورهای صنعتی، کارخانه های مونتاژ اتومبیل با تمام ظرفیت تولیدی خود کار می کنند و برای تحویل گرفتن اتومبیل از کارخانه های اتومبیل سازی داخلی باید چند ماه در نوبت خوابید.

این موضوع موجب گرمی بازار آزاد شده است که اتومبیل ساخت داخل مملکت را به قیمتی گران‌تر از کارخانه به خریدار بفروشد بطوریکه هم اکنون قیمت پیکان‌ صفر کیلومتر در بازار سیاه تا ۷۹ هزار تومان رسیده است.

IMG_20231230_065257_542

به علت گرانی اتومبیل‌های نو، معاملات اتومبیل بیشتر روی اتومبیل‌های دست دوم ساخت ایران صورت می گیرد و ماشینهای ساخت خارج به علت کمبود وسایل یدکی خریدار چندانی ندارند.

وزارت بازرگانی برای جلوگیری از این افزایش بی رویه قیمت قصد دارد در صورت ادامه وضع، برای شکستن قیمت‌ها راسا اقدام‌ به ورود اتومبیل خارجی بکند و برای جلوگیری از نفوذ واسطه ها اتومبیل‌های وارداتی را از طریق شبکه توزیع اتومبیل‌های ساخت داخل به فروش برساند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر