کد خبر: 174771
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ دی ۱۳۵۸؛

اعتراض به انحلال دفتر خانه سازی مستضعفین

قتل ۴۱ نفر در بندرلنگه توسط هیات ویژه بررسی می‌شود. این تیتری است که کیهان در ۴۴ سال قبل امروز یک‌شنبه ۱۶ دی سال ۱۳۵۸ در صفحه اول خود کار کرده است. گویا در درگیری‌های خونین این شهر ۴۱ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شده اند‌. هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور هم اعلام کرده است که هیات ویژه وزارت کشور به بندرلنگه رفته است.

اعتراض به انحلال دفتر خانه سازی مستضعفین

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قتل ۴۱ نفر در بندرلنگه توسط هیات ویژه بررسی می‌شود. این تیتری است که کیهان در ۴۴ سال قبل امروز یک‌شنبه ۱۶ دی سال ۱۳۵۸ در صفحه اول خود کار کرده است. گویا در درگیری‌های خونین این شهر ۴۱ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شده اند‌. هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور هم اعلام کرده است که هیات ویژه وزارت کشور به بندرلنگه رفته است.

از آن سو خبرها حاکیست فعالیت‌های مبارزاتی کاندیداهای ریاست جمهوری هم اوج گرفته اما احتمال انصراف چند نامزد ریاست جمهوری می رود. مسعود رجوی برنامه های خود را اعلام‌ کرده و جلال الدین فارسی ستاد انتخاباتی تشکیل داده است.

کیهان در این صفحه عکسی از درگیری های تبریز را منتشر کرده و از طرح ضربتی شورای انقلاب برای جلوگیری از ترور و اغتشاش نوشته است. خبر آخر هم اینکه در پی بحران افغانستان، چین و آمریکا علیه شوروی متحد شدند.

روزنامه را ورق زده به صفحه هشتم آن می رویم به خبری در رابطه با اعتراض به انحلال دفتر خانه سازی مستضعفین بر می خوریم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

در پی اعلام ستاد مرکزی کمیته های انقلاب دائر بر انحلال دفتر خانه سازی مستضعفین که به سرپرستی حجت الاسلام حسن کروبی اداره می شد، روز گذشته گروهی از خانواده هایی که از این بنیاد خانه دریافت کرده بودند برای اعتراض به حکم کمیته مرکزی جلوی این دفتر در میدان رضایی ها اجتماع کردند و متحصن شدند.

از سوی دیگر با اعلام خبر انحلال دفتر خانه سازی مستضعفین از رادیو، حجت الاسلام کروبی محل دفتر خود را ترک کرد و به جاسوسخانه آمریکا رفت. خانواده هایی که روز گذشته جلوی دفتر خانه سازی متحصن شده بودند در ساعت ۱۲ اقدام‌ به خواندن نماز جماعت کردند و سپس اعلام کردند تا زمانی که بنیاد خانه سازی برای مستضعفین ابقاء نشود این محل را ترک نخواهند کرد.

IMG_20240106_070830_382

اما اطلاعیه ای که از سوی کمیته مرکزی صادر شده بشرح زیر است؛

طبق توافقی که قبلا بین بنیاد مسکن و دفتر خانه سازی برای مستضعفین به سرپرستی آقای حسن‌کروبی به عمل آمده بود قرار بر این شد که دفتر خانه سازی زیر پوشش و تحت نظر بنیاد مسکن مشغول فعالیت شود. لیکن آقای کروبی از عمل به این قرارداد سرباز زد و خودسرانه بدون انضباط، مشغول تصرف خانه های مردم شد و ایجاد هرج و مرج نموده‌ بطوریکه امنیت را از مردم سلب کرده است.

IMG_20240106_070831_027

لذا بدینوسیله کمیته مرکزی با داشتن نمایندگی تام از دادستان کل انقلاب اعلام‌ میدارد کلیه حکمهایی که از این دفتر صادر شده به کلی باطل است و پاسداران و مامورین دفتر خانه سازی موظفند فورا اسلحه و لوازم دیگر را به کمیته مرکزی تحویل نمایند.

سرپرست ستاد کمیته مرکزی اسلامی ایران

محمدرضا مهدوی کنی

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر