کد خبر: 175197
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ دی ۱۳۵۸؛

هاشمی رفسنجانی: ما سوابق ۲ کاندیدای همکار ساواک را می دانستیم

صفحه اول روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در روز پنجشنبه ۲۰ دی سال ۱۳۵۸ روبروی شماست. جزئیات ۸ ساعت آشوب در تبریز و تاکید آیت الله العظمی شریعتمداری مبنی بر اینکه از نام و عکس من برای تفرقه استفاده نکنید، تیتر و خبر اول این روزنامه عصرگاهی است. عکس یک کیهان هم اختصاص دارد به مراسم بزرگداشت اربعین حسینی که میلیونها نفر در آن خواستار سرکوب چماق بدستان شدند.

 هاشمی رفسنجانی: ما سوابق ۲ کاندیدای همکار ساواک را می دانستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در روز پنجشنبه ۲۰ دی سال ۱۳۵۸ روبروی شماست. جزئیات ۸ ساعت آشوب در تبریز و تاکید آیت الله العظمی شریعتمداری مبنی بر اینکه از نام و عکس من برای تفرقه استفاده نکنید، تیتر و خبر اول این روزنامه عصرگاهی است. عکس یک کیهان هم اختصاص دارد به مراسم بزرگداشت اربعین حسینی که میلیونها نفر در آن خواستار سرکوب چماق بدستان شدند.

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام هم همچنان به سبک خود دست به افشاگری می زنند که جدیدترین آن توطئه ترور ابوجهاد مرد شماره ۲ فلسطین در تهران در تابستان سال‌جاری بود که در این ارتباط گویا ۵ زن و مرد دستگیر شدند. کیهان زیر عکسی از صحنه گردن زدن یک نفر در عربستان از گردن زدن ۶۳ نفر در این کشور خبر داده است. خبر دیگر هم‌ اینکه آمریکا طرح محاصره اقتصادی ایران را به شورای امنیت برد.

اما تیتر مهم و بزرگ دیگر این شماره  روزنامه اختصاص دارد به کشف اسناد همکاری دو نامزد ریاست جمهوری با ساواک. در این زمینه موسوی خوئینی ها خواستار زندانی شدن چند تن از نامزدها شده و حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور بیان داشته که ما سوابق دو کاندیدای همکار ساواک را می دانستیم‌. متن کامل گفتگوی اختصاصی کیهان با حجت الاسلام رفسنجانی بدین شرح است؛

تکلیف دو نامزد همکار ساواک ریاست جمهوری را باید مردم روشن کنند و چنانچه در آینده نیز اسناد و مدارکی در مورد نامزدهای ریاست جمهوری به وزارت کشور برسد برای اطلاع همگان منتشر خواهیم کرد.

IMG_20240110_070325_840

حجت الاسلام علی اکبر هاشمی رفسنجانی عضو شورای انقلاب و سرپرست وزارت کشور در یک تماس تلفنی ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار کیهان‌ گفت؛ در بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گزارش‌ها و اطلاعاتی در مورد نامزدها به وزارت کشور رسیده بود و وزارت کشور تا حدی که حق داشت در چارچوب قانون اساسی نسبت به بررسی صلاحیت کاندیداها عمل کرد.

IMG_20240110_070326_003

وزیر کشور گفت؛ وزارت کشور شرایط عامه کاندیداها را مورد بررسی قرار داده است و در زمان بررسی بر روی صلاحیت کاندیداها از ادارات مربوطه، تشخیص هویت و اسناد ملی اطلاعات لازم را کسب کرده ایم‌.

هاشمی رفسنجانی در مورد دو نامزد ساواکی انتخابات ریاست جمهوری گفت؛ ما از قبل سوابق همکاری آنها با رژیم گذشته را می دانستیم اما از نظر قانونی نمی توانستیم مانع فعالیت آنها باشیم. بنابراین این افراد را باید جامعه بشناسد و تکلیفشان را روشن کند و حالا هم فعالیت این دو نفر از نظر ما بدون اشکال است اما جامعه با شناسایی دقیق، تکلیفشان را روشن خواهد کرد و در آینده نیز چنانچه اینگونه نامزدها شناسایی شدند اعلام خواهیم کرد تا جامعه تکلیفشان را روشن کند‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر