کد خبر: 175815
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ دی ۱۳۵۸؛

از بیرون کردن قضات عالیرتبه دادگستری تا تحصن در دفتر خانه سازی

کیهان صفحه نخست روز چهارشنبه ۲۶ دی سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. این روزنامه در تیتر یک خود آورده است که بدنبال اعتراض و تحصن صدها تن از کارکنان وزارت دادگستری، چندین مقام عالیرتبه را امروز از دادگستری بیرون کردند.

از بیرون کردن قضات عالیرتبه  دادگستری تا تحصن در دفتر خانه سازی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان صفحه نخست روز چهارشنبه ۲۶ دی سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. این روزنامه در تیتر یک خود آورده است که بدنبال اعتراض و تحصن صدها تن از کارکنان وزارت دادگستری، چندین مقام عالیرتبه را امروز از دادگستری بیرون کردند. این روزنامه با چاپ تصاویر ۴ تن از این قضات برجسته و مطرح از قول معاون وزارت دادگستری آورده است که حوادث امروز دادگستری، توطئه فراماسونهاست. کیهان از اجرایی شدن تحریم اقتصادی ایران توسط آمریکا علیرغم شکست در شورای امنیت خبر داده و به نقل از دکتر مکری سفیر ایران در ایجاد جماهیر شوروی از دلایل اقدام این کشور برای وتوی قطعنامه تحریم اقتصادی ایران نوشته است. از آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری هم اینکه برای نخستین بار در تاریخ انتخاباتی ایران، همه سازمان‌ها و احزاب در انتخابات شرکت می کنند و خبر مهم در این زمینه هم اینکه کناره گیری جلال الدین فارسی از رقابت‌های انتخاباتی قطعی شد.

روزنامه‌ را ورق زده و به صفحات بعدی آن می رویم به خبری در رابطه با تحصن جمعی از حامیان حسن کروبی در دفتر خانه سازی در اعتراض به بسته شدن این دفاتر بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

در پی تعطیلی دفاتر خانه سازی برای مستضعفین و تحت تعقیب قرار گرفتن حسن کروبی سرپرست این دفاتر از سوی دادستانی انقلاب، گروهی از کسانی که بوسیله این دفتر صاحب زمین و خانه شده اند. در محل این دفتر دست به تحصن زدند.

معاون کمیته مرکزی در جمع متحصنین حضور یافت ضمن سخنانی گفت؛ اگر قرار است خانه در اختیار مستضعفین قرار گیرد باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به امر امام خمینی مامور این کار شده است انجام گیرد. وی اضافه کرد این بنیاد با طرحهایی که در دست دارد بزودی به آنهایی که فاقد مسکن می باشند بر اساس ضوابطی که تعیین شده پس از شناسایی خانه داده خواهد شد.

وی ضمن تقبیح عمل دفتر خانه سازی گفت، گروهی برای فرصت طلبی با عمل زشتی که انجام  داده اند به انقلاب اسلامی لطمه زده اند و شما نباید بگذارید خونهایی که در راه انقلاب بزرگ ما ریخته شده است با این عمل ناهنجار تضییع شود و این را بدانید که امام خمینی حامی مستضعفان است و نمی گذارند حق کسی پایمال گردد.

IMG_20240116_072632_655

متحصنین هم در پایان تحصن خود با اشاره به فعالیت‌های ۸ ماهه حسن کروبی نسبت به ایجاد شهرک‌های زیادی که در دست ساختمان است اشاره کرده و اقدامات او را به نفع مستضعفین در این زمینه برشمردند.

IMG_20240116_072632_554

در قطعنامه ای که متحصنین خواندند خواسته های زیر آمده است؛

۱- رفع اتهام و اعاده حیثیت از حجت الاسلام حاج حسن کروبی و ابقاء مجدد ایشان در پست سرپرستی دفاتر خانه سازی ۲- رفع مزاحمت از خانواده هایی که اسکان داده شده اند. ۳- همکاری شهرداری و بنیاد مسکن با این دفتر ۴- رفع اتهام و اعاده حیثیت از پاسداران دفتر ۵- شروع به کار مجدد این دفاتر طبق توافقی که در قم صورت گرفته است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر