کد خبر: 176357
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱ بهمن ۱۳۵۸؛

دستور شورای انقلاب: صنایع مونتاژ اتومبیل به صنایع ساخت اتومبیل تبدیل می‌شوند

پاسخ شدیداللحن بهشتی، رفسنجانی و خامنه ای به علی تهرانی، تیتر مهم امروز روزنامه کیهان در روز اول بهمن سال ۱۳۵۸ است. خامنه ای گفته است تهرانی ساده لوح است و جزئی از یک توطئه است. بهشتی هم گفته که به اداره آمار مربوط نیست که جلال الدین فارسی ایرانی هست یا نه و هاشمی رفسنجانی اعلام داشته که تهرانی تحت شایعه ضدانقلاب قرار گرفته است

دستور شورای انقلاب:  صنایع مونتاژ اتومبیل به صنایع ساخت اتومبیل تبدیل می‌شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پاسخ شدیداللحن بهشتی، رفسنجانی و خامنه ای به علی تهرانی، تیتر مهم امروز روزنامه کیهان در روز اول بهمن سال ۱۳۵۸ است. خامنه ای گفته است تهرانی ساده لوح است و جزئی از یک توطئه است. بهشتی هم گفته که به اداره آمار مربوط نیست که جلال الدین فارسی ایرانی هست یا نه و هاشمی رفسنجانی اعلام داشته که تهرانی تحت شایعه ضدانقلاب قرار گرفته است. اما تیتر یک روزنامه امروز اختصاص دارد به طرح نظامیان برای تصرف پایگاه و فرودگاه تبریز در نخستین جلسه دادگاه انقلاب ویژه نظامی و اینکه توطئه گران می خواستند هواپیماها را به توپ ببندند. همچنین اسناد ارتباط بختیار با وقایع آذربایجان هم بدست آمده است. خبر مهم دیگر روزنامه هم به لغو شدن تعدادی از پروازهای داخلی طی امروز بعلت عدم همکاری جامعه مراقبت و پرواز اختصاص دارد. دو خبر دیگر هم‌ اینکه داریوش فروهر اعلام داشته پاسداران پس از استقرار نظم، مهاباد و سنندج را ترک می کنند و ۳۶ عضو کانون نویسندگان هم استعفای دسته جمعی داده اند.

IMG_20240121_071722_380

روزنامه را ورق زده به صفحه آخر آن می رویم به خبری از تصمیمات جدید شورای انقلاب درباره صنایع مونتاژ اتومبیل و جشن‌های اولین سالگرد پیروزی انقلاب بر میخوریم که متن خبر به شرح زیر می باشد؛

به تصمیم شورای انقلاب، صنایع مونتاژ اتومبیل به صنایع ساخت اتومبیل تبدیل می‌شوند و از تولید اتومبیل‌های لوکس در ایران جلوگیری می‌شود.

این خبر را مهندس معین فر سخنگوی موقت شورای انقلاب در پایان جلسه دیشب شورا اعلام داشت و افزود که صنایع اتومبیل سازی کشور در این جلسه مورد بحث و مذاکره قرار گرفت و تصمیم کلی در این باره این بود که صنایع مونتاژ اتومبیل به صنایع ساخت اتومبیل‌های غیر لوکس تبدیل شود. مهندس معین فر سپس احتمال ادغام کارخانجات اتومبیل سازی داخلی را تکذیب کرد و گفت؛ ضرورتی در این زمینه وجود ندارد و صنایع اتومبیل سازی می توانند کماکان بصورت مستقل به کار خود ادامه دهند.

IMG_20240121_071721_851

همچنین مهندس معین فر دیشب اعلام کرد که بنا به تصویب شورای انقلاب هفته بین ۱۵ الی ۲۲ بهمن‌ماه به مناسبت آغاز پانزدهمین قرن هجرت پیامبر اکرم (ص) و اولین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نام هفته جشن‌های ایران تعیین شد و هاشم صباغیان از طرف شورای انقلاب ماموریت یافت در ستادی که به همین منظور تشکیل می‌شود شرکت کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر