کد خبر: 176901
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ بهمن ۱۳۵۲؛

فیلم سینمایی محمد رسول الله ساخته می شود

صفحه نخست روزنامه ۵۶ صفحه ای اطلاعات، ۴۸ سال قبل امروز شنبه ۶ بهمن ۱۳۵۲ هم تیترها و اخباری از داخل کشور دارد و هم خارج از آن. اما یک تیتر بیش از همه جلب توجه می کند: (با سرمایه گذاری کلان رهبران عرب تهیه فیلم زندگی حضرت محمد(ص) قطعی شد).اما خبری که از نیویورک به روزنامه رسیده چیست؟ متن کامل آنرا با هم می خوانیم؛ نیویورک، آسوشیتدپرس؛ بعد از موسی، نوح و کشتی نوح و عیسی مسیح، اکنون نوبت به حضرت محمد(ص) رسیده است که از روی زندگی و سرگذشت حضرتش فیلمی برای نمایش دادن بر پرده سینما ساخته شود.

فیلم سینمایی محمد رسول الله ساخته می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۵۶ صفحه ای اطلاعات، ۵۰ سال قبل امروز شنبه ۶ بهمن ۱۳۵۲ هم تیترها و اخباری از داخل کشور دارد و هم خارج از آن. اما یک تیتر بیش از همه جلب توجه می کند: 

(با سرمایه گذاری کلان رهبران عرب تهیه فیلم زندگی حضرت محمد(ص) قطعی شد).اما خبری که از نیویورک به روزنامه رسیده چیست؟ متن کامل آنرا با هم می خوانیم؛

نیویورک، آسوشیتدپرس؛ بعد از موسی، نوح و کشتی نوح و عیسی مسیح، اکنون نوبت به حضرت محمد(ص) رسیده است که از روی زندگی و سرگذشت حضرتش فیلمی برای نمایش دادن بر پرده سینما ساخته شود.

این فیلم محمد پیامبر خدا نام خواهد داشت و فیلمبرداری از صحنه های آن از آوریل آینده در مراکش در ناحیه ای که شبیه شهر مقدس مکه آراسته شده است انجام خواهد گرفت.
 
مجله سینمایی ویکلی وارینی که این گزارش را منتشر کرده نوشته است؛ که این فیلم محصول یک کار تماما غربی خواهد بود ولی بهر حال هاری کریک ایرلندی سه سال روی سناریوی فیلم کار کرده است. 
IMG_20220126_091207_476
تهیه این فیلم شش میلیون دلار خرج خواهد داشت که قسمت عمده آنرا پادشاه مغرب و کشورهای لیبی و کویت و بانکهای لبنان و برخی از کشورهای نفت خیز خلیج فارس خواهند پرداخت.
در صحنه های فیلم هر جا که قرار باشد چهره حضرت محمد نشان داده شود باصطلاح (نقطه نظرهای سینمایی) که نوعی سمبل هستند استفاده شده است.
 
تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

IMG_20220126_091210_614

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر