کد خبر: 177630
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲بهمن ۱۳۶۱؛

ماجرای اولین جشنواره فیلم فجر/ بین‌المللی بودن با اهداف سینمایی ملی در تعارض است

اولین فستیوال یا همان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ ۱۲ الی ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ در تالار وحدت تهران با پیام نخست وزیر وقت میرحسین موسوی و سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی وزیر ارشاد افتتاح گردید. دبیری جشنواره بر عهده حسین وخشوری رئیس اداره کل تحقیقات وزارت ارشاد بر عهده داشت، گزارش روزنامه های اطلاعات، جمهوری اسلامی و کیهان را درباره اولین دوره جشنواره فجر بخوانید

ماجرای اولین جشنواره فیلم فجر/ بین‌المللی بودن با اهداف سینمایی ملی در تعارض است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اولین فستیوال یا همان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ ۱۲ الی ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ در تالار وحدت تهران با پیام نخست وزیر وقت میرحسین موسوی و سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی وزیر ارشاد افتتاح گردید. دبیری جشنواره بر عهده حسین وخشوری رییس اداره کل تحقیقات وزارت ارشاد بر عهده داشت و نظارت بر این جشنواره هم بر عهده معاون سینمایی وزیر ارشاد، کمال حاج سیدجوادی بود.

IMG_20220201_075622_850

در این دوره از رقابت‌ها ۵ فیلم حرفه‌ای (حاجی واشینگتن، خط قرمز، مرگ یزدگرد، اشباح و سفیر) حضور داشتند که به صورت غیر رقابتی به نمایش درآمدند. اما در بخش آماتور که به صورت رقابتی انجام شد چند فیلم دیپلم افتخار داده شد. طرح سیمرغ این جشنواره را هم ابراهیم حقیقی خلق کرد اما جایزه و تندیس سیمرغ به کسی داده نشد.

IMG_20220201_075619_473

این جشنواره قرار بود به صورت بین‌المللی برگزار شود. اما در آستانه برگزاری، گرچه مهمانان خارجی نیز دعوت شدند اما اعلام شد که بین‌المللی بودن با اهداف سینمایی ملی در تعارض است و تنها تعدادی فیلم از ۲۰ کشور آسیایی و بلوک شرق - سینمای ایتالیا از نئورئالیسم تا امروز، آثار سینمای کوبا و سرخپوستان و سیاه پوستان در سینما- برای مخاطبان به نمایش درآمدند.

IMG_20220201_075615_573

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر