کد خبر: 177832
A
روزنامه گردی دیدبان ایران۱۴ بهمن سال ۱۳۵۸؛

محمدعلی رجایی: از این به بعد آیین نامه انضباطی مدارس شدیدا اجرا می‌شود

روزنامه کیهان روز یکشنبه ۱۴ بهمن سال ۱۳۵۸، تیتر یک خود را به مخالفت وزیر کشور‌، احزاب و شخصیت‌ها با منطقه‌ای کردن انتخابات مجلس شورای ملی اختصاص داده است.

محمدعلی رجایی: از این به بعد آیین نامه انضباطی مدارس شدیدا اجرا می‌شود

به گزاش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه کیهان روز یکشنبه ۱۴ بهمن سال ۱۳۵۸، تیتر یک خود را به مخالفت وزیر کشور‌، احزاب و شخصیت‌ها با منطقه‌ای کردن انتخابات مجلس شورای ملی اختصاص داده است. نظرات اشخاص مختلف سیاسی هم در این روزنامه در همین زمینه ابراز شده است. گویا ۱۵ چهره سرشناس سیاسی دیگر هم به جمع نامزدهای این مجلس پیوسته‌اند. این روزنامه همچنین از توزیع ۱۵ هزار دستگاه پیکان خبر داده و از گران شدن این ماشین و ژیان نوشته است.

محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش هم اعلام داشته که از این به بعد آیین نامه انضباطی مدارس شدیدا اجرا می‌شود. ضوابط پرداخت وام مسکن به کارکنان دولت هم تیتر دیگر کیهان امروز است که به کارکنان واجد شرایط از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌گردد. خبر آخر هم اینکه بدعوت دانشجویان پیرو خط امام، رژه میلاد پیامبر اسلام (ص) فردا در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

photo_2024-02-02_06-37-56

 روزنامه را ورق زده و به صفحات داخلی آن نگاهی می‌اندازیم. به مصاحبه علی اکبر معین فر وزیر نفت با خبرگزاری پارس درباره چگونگی خرید وسایل فنی و یدکی لازم شرکت نفت پس از تحریم امریکا بر می‌خوریم که متن خبر به شرح زیر است؛

ایران، کالا و وسایل فنی خود را از هر کشوری که نسبت به استقلال و حاکمیت ارضی ایران احترام می گذارد تهیه می کند و هر کشوری که فکر می کند از این طریق می تواند به ما فشاری و یا تحمیلی وارد آورد کاملا در اشتباه است. 

علی اکبر معین فر وزیر نفت در گفتگویی با خبرگزاری پارس ضمن اعلام این مطلب گفت عملی که امریکا نسبت به ما انجام می دهد بیشتر جنبه روانی دارد و این کشور فکر می‌کند با این روش می‌تواند ما را تضعیف کند در حالی که خوشبختانه تمام وسایل یدکی و فنی را که از امریکا وارد میکردیم از جاهای دیگر وارد می‌کنیم از طرف دیگر کارگران ایرانی با دستان توانای خود بسیاری از این وسایل را می‌سازند.

وزیر نفت در ادامه گفتگوی خود افزود؛ امریکا با این عمل خود نه تنها ما را در فشار نمی‌تواند بگذارد بلکه باعث خوشحالی ما می‌شود زیرا باعث می‌شود ما در فکر آن باشیم که وابستگی‌های خود را نسبت به این کشور و یا هر کشوری که به خیال خود ما را در تنگنا قرار می‌دهد قطع کنیم و به خود متکی باشیم و خود، کار خود را انجام دهیم. 

photo_2024-02-02_06-37-50

معین‌فر گفت؛ عمل امریکا دائر بر قطع صدور کالا و وسایل فنی بیش از آن که به ایران ضرر بزند به خودشان ضرر می زند زیرا در سابق آن‌ها به ما به عنوان یک کشور مصرفی هر چه را که می‌خواستند تحمیل می‌کردند  ولی اکنون نیازهای ما در حدی است که هر چه را ما می خواهیم از هر کجا که به نفع ماست تهیه می‌کنیم‌. 

یادآور می‌شود که رادیو قاهره به نقل از مقامات رسمی امریکا اطلاع داده است که این کشور ارسال وسایل مهم فنی و همچنین لوازم یدکی لازم برای صنعت نفت را به ایران متوقف کرده است. این مقامات تاکید کردند که از شرکت‌های سازنده این لوازم و وسایل فنی خواسته شده از فروش لوازم و وسایل نامبرده به ایران تا زمانیکه گروگان‌ها آزاد نشده‌اند خودداری کنند. 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر