کد خبر: 178370
A
روزنامه‌گردی دیدبان تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۵۱؛

کشف واکسن آنفولانزا در فرانسه/ واکسن جدید ضدآنفلوآنزا یک کشف انقلابی است

یکی از تیترها و خبرهای صفحه اول روزنامه اطلاعات ۴۹ سال قبل امروز ۱۸ بهمن ۱۳۵۱ که در ۲۰ صفحه و به قیمت ۵ ریال منتشر شده بود، اختصاص دارد به کشف و تولید واکسن جدید آنفلوآنزا در کشور فرانسه.

کشف  واکسن آنفولانزا در فرانسه/ واکسن جدید ضدآنفلوآنزا  یک کشف انقلابی است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یکی از تیترها و خبرهای صفحه اول روزنامه اطلاعات ۴۹ سال قبل امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۵۱ که در ۲۰ صفحه و به قیمت ۵ ریال منتشر شده بود، اختصاص دارد به کشف و تولید واکسن جدید آنفلوآنزا در کشور فرانسه. سری به متن خبر آن که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است می‌زنیم؛ 

IMG_20220207_075422_109

یک گروه تحقیقات پزشکی فرانسه دیروز ادعا کرد که به کشف واکسن جدیدی برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزا نائل آمده که برای مقابله با تمام عوارض و شکل‌های بروز بیماری مذکور موثر است.

محققین پزشکی انیستیتوپاستور فرانسه که این کشف به وسیله آن‌ها صورت گرفته اعلام کردند که تولید واکسن از مدتی پیش در فرانسه آغاز شده و به زودی در دسترس مردم این کشور قرار خواهد گرفت. در صورتی که ادعای سازندگان واکسن جدید درست باشد مفهوم کشف مورد بحث آن است که سرانجام وسیله درمان یکی از شایع‌ترین بیماری جهان را که هر سال صدها میلیون نفر به آن مبتلا می‌شوند به دست آورده است.

پورفسور کلود هانون که ریاست گروه تحقیقات پزشکی انیستیتو پاستور را برعهده دارد دیروز به خبرنگاران اظهار داشت که واکسن جدید در پیشگیری شکل‌های آینده بروز آنفلوآنزا نیز موثر است و با تمام واکسن‌های دیگری که تاکنون بر ضد این بیماری ساخته شده است فرق دارد. به عبارت دیگر واکسن جدیدی که دانشمندان فرانسوی برای مبارزه با شکل‌های موجود و عینی تظاهر آنفلوآنزای آسیایی یا هنگ کنگ کشف کرده‌اند قادر است با شکل‌های آتی ظهور آنفلوآنزا برای سال‌های آینده نیز شفابخش و موثر باشد.

IMG_20220207_074255_803

پورفسور ژاک مونو رییس شهیر انیستیتو پاستور که یکبار نیز به دریافت جایزه نوبل پزشکی نائل شده است ساخته شدن واکسن جدید ضدآنفلوآنزا را یک کشف انقلابی توصیف کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر