کد خبر: 178762
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷؛

حمایت حزب توده از آیت الله خمینی/ کیانوری: حزب توده از انقلاب اسلامی حمایت می کند

رهبر حزب توده ایران روز پنجشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که حزب وی کاملا از آیت الله خمینی پشتیبانی می کند و مردم ایران را تشویق می کند که برای مقابله با نیروهای سیا و ارتجاع مسلح شوند. نورالدین کیانوری دبیر اول حزب توده به روزنامه نپزاب ارگان حزب کمونیست مجارستان گفت: حزب وی از آن جهت مردم‌ را دعوت به مسلح شدن می کند که نیروهای سیا و ارتجاع با قدرت سازمان یافته مردم مسلح روبرو شوند.

حمایت حزب توده از آیت الله خمینی/ کیانوری: حزب توده از انقلاب اسلامی حمایت می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در ارتش شکاف افتاد، تیتر اول و مهم روزنامه ۴ صفحه ای آیندگان در روز یکشنبه ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به آخرین نبردها در آخرین روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اشاره دارد. آیندگان با چاپ دو تصویر از جنگ خیابانی در تهران نوشته است که مردان مسلح ، تهران را در اختیار گرفتند. امام خمینی هم گفته اند مردم به اعلامیه حکومت نظامی اعتنا نکنند و درباره سوگند نظامیان برای حفظ سلطنت فتوا داده اند که این سوگند صحیح نیست و مخالفت با آن واجب است. بختیار هم در آخرین تلاشها در واپسین روزهای نخست وزیری در مجلس سنا گفته است به هر قیمت که باشد ایستادگی خواهم کرد. دو خبر در صفحات اول و دوم آیندگان امروز جلب توجه می کند، انتشار نخستین اعلامیه نخست وزیر بازرگان و حمایت دبیر کل حزب توده از انقلاب ایران. متن کامل هر دو خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240211_164235_746

۱- نخستین اعلامیه دولت بازرگان؛

مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت در نخستین اعلامیه خود افزایش منع عبور و مرور در تهران را توطئه تلقی کرد.

اعلامیه بازرگان به این شرح است؛

بسمه تعالی

خبری که ساعت ۱۴ امروز در رادیوی ایران دائر بر ممنوعیت عبور و مرور مردم شهر تهران از ساعت ۴/۳۰ بعدازظهر پخش شده است توطئه ای علیه پیروزی انقلاب اسلامی مردم می باشد و پذیرفتنی نیست.

نخست وزیر - مهدی بازرگان

برقرار باد حکومت جمهوری عدل اسلامی

IMG_20240211_164235_956

۲-حمایت کامل حزب توده از آیت الله خمینی

بوداپست، خبرگزاری ها؛ رهبر حزب توده ایران روز پنجشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که حزب وی کاملا از آیت الله خمینی پشتیبانی می کند و مردم ایران را تشویق می کند که برای مقابله با نیروهای سیا و ارتجاع مسلح شوند.

نورالدین کیانوری دبیر اول حزب توده به روزنامه نپزاب ارگان حزب کمونیست مجارستان گفت: حزب وی از آن جهت مردم‌ را دعوت به مسلح شدن می کند که نیروهای سیا و ارتجاع با قدرت سازمان یافته مردم مسلح روبرو شوند.

IMG_20240211_164236_083

کیانوری می افزاید؛ آیت الله خمینی دارای عنوان رهبری مخالفان مذهبی و سیاسی است و حزب توده از کوششهای وی در راه تحقق بخشیدن به اهداف انقلابی و برقراری شورای انقلاب اسلامی حمایت می کنند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر