کد خبر: 179017
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۵۸؛

طرح انقلابی مبارزه با گرانی اعلام شد

تیتر یک کیهان روز پنجشنبه، ۲۵ بهمن سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به سخنان شیخ صادق خلخالی مبنی بر اینکه برای کشتار به گنبد نیامداه ام‌. وی گفته است فئودالها، عامل اصلی درگیری های ترکمن صحرا هستند و اینکه راه حل اصلی ترکمن صحرا، تقسیم اراضی فئودالهاست. ضمنا ۶۰ نفر در رابطه با درگیری‌های گنبد دستگیر شده اند و دادگاه انقلاب به ریاست خلخالی در گنبد تشکیل شده است.

طرح انقلابی مبارزه با گرانی اعلام شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر یک کیهان روز پنجشنبه، ۲۵ بهمن سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به سخنان شیخ صادق خلخالی مبنی بر اینکه برای کشتار به گنبد نیامداه ام‌. وی گفته است فئودالها، عامل اصلی درگیری های ترکمن صحرا هستند و اینکه راه حل اصلی ترکمن صحرا، تقسیم اراضی فئودالهاست. ضمنا ۶۰ نفر در رابطه با درگیری‌های گنبد دستگیر شده اند و دادگاه انقلاب به ریاست خلخالی در گنبد تشکیل شده است. آخرین اخبار هم از سیل خوزستان اینکه ۱۵۰ جسد از سیل گرفته شده و پل معلق اهواز ترک برداشته است. طرحی هم در شورای انقلاب به تصویب رسیده که کارکنان اخراجی دولت مقرری ماهانه می گیرند. آیت الله موسوی خوئینی ها هم اعلام کرده است که فردا هست که دانشجویان را بجرم اشغال لانه جاسوسی محاکمه کنند. بودجه سال آینده هم تصویب شد و بر اساس آن صرف هزینه های تجملی ممنوع اعلام شد‌. سفارت ایران هم در لیبی افتتاح شد و گویا امام خمینی هم در ساختمانی در نزدیکی بیمارستان شهید رضایی بمدت دو ماه سکونت خواهند داشت. اما تیتری در صفحه اول روزنامه با عنوان طرح انقلابی مبارزه با گرانی چاپ‌ شده است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240214_070139_019

طرح انقلابی مبارزه با گرانی با مشارکت وزارتخانه های کشاورزی، بازرگانی و صنایع و معادن تهیه شد. رئوس این طرح در جلسه ای که روز یکشنبه با حضور بنی صدر رئیس جمهور تشکیل می‌شود مورد بررسی نهایی قرار می گیرد.

بر اساس این طرح فروشگاههای دولتی توسعه می یابد و کالاهای بیشتری در اختیار آنها قرار می گیرد. دولت در نظر دارد با ازدیاد عرضه، قیمت‌ها را بشکند.

بر اساس همین طرح، کمیته امور صنفی امام، نظارت بیشتری در مورد نرخ کالاها انجام می‌دهد و برای این منظور از سایر نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران و کمیته ها استفاده می کند. در همین طرح مجازات‌های شدیدتری برای محتکران و گران‌فروشان در نظر گرفته شده است. دگرگونی نظام توزیع یکی از هدفهای دراز مدت این طرح می باشد دولت در نظر دارد توزیع صنعتی را بتدریج جایگزین سیستم سنتی کند‌. قطع دست واسطه ها که عملا موجب گرانی کالاها می باشند نیز در این طرح مورد نظر قرار گرفته است. در این طرح دست واسطه های متعدد از مرحله تهیه کالا تا فروش در بازارهای نهایی قطع می‌شود.

IMG_20240214_070138_423

حاکم شرع در دادگاه امور صنفی امام، هفته گذشته وزارتخانه های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی را مسئول گرانی کالاها دانست و آنها را بخاطر سستی مورد نکوهش قرار داد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر