کد خبر: 179936
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ اسفند ۱۳۵۶:

آغاز ساخت بزرگترین فرودگاه آسیا در تهران

کیهان ۳۲ صفحه ای روز یکشنبه ۳ اسفند سال ۱۳۵۶ نوشت: در پیشگاه شاهنشاه آریامهر ساختمان فرودگاه جدید تهران در ۱۴۰ میلیون متر زمینهای واقع در دشت شهریار آغاز شد. ساختمان این فرودگاه در سه مرحله انجام میشود در مرحله اول آن که تا سال ۱۳۵۹ به طول می انجامد فرودگاه برای نشستن و برخاستن هواپیماها آماده می‌شود‌. همچنین دو اتوبان پیش بینی شده برای ارتباط با فرودگاه جدید تهران ساخته خواهد شد.

آغاز ساخت بزرگترین فرودگاه آسیا در تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان ۳۲ صفحه ای روز یکشنبه ۳ اسفند سال ۱۳۵۶ پیش رویتان است. بیشتر تیترها و اخبار صفحه اول این شماره به آشوب در تبریز اختصاص دارد که گویا تا ۱۰ سال زندان برای ۳۵۰ متهم تهاجمات تبریز صادر شده است. از سوی دیگر سخنگوی دولت شایعه کشته شدن ده‌ها نفر را در این شهر تکذیب کرد. در این شماره کیهان اسامی قبولشدگان امتحان اعزام‌ به خارج از کشور منتشر شده و این روزنامه از لغو تخفیف گمرکی کلیه اتومبیلها خبر داده است. همچنین طبق قانون جدید به شرط داشتن پروانه ساختمان، وام مسکن به مالکان اراضی خارج محدوده داده می‌شود.

به صفحه دوم روزنامه می‌رویم و به خبری با آغاز احداث بزرگترین فرودگاه هواپیما در تهران بر می خوریم که متن خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240222_065804_287

در پیشگاه شاهنشاه آریامهر  ساختمان فرودگاه جدید تهران در ۱۴۰ میلیون متر زمینهای واقع در دشت شهریار آغاز شد. ساختمان این فرودگاه در سه مرحله انجام میشود در مرحله اول آن که تا سال ۱۳۵۹ به طول می انجامد فرودگاه برای نشستن و برخاستن هواپیماها آماده می‌شود‌. همچنین دو اتوبان پیش بینی شده برای ارتباط با فرودگاه جدید تهران ساخته خواهد شد.

در مرحله دوم ساختمان دو باند دیگر هواپیما و سه ترمینال دیگر همراه با محوطه سازی و سایر برنامه های توسعه ای فرودگاه و همچنین ساختمان خطوط راه آهن برقی که از عباس آباد مستقیما به فرودگاه جدید می رود ایجاد می‌شود. این خط بدون توقف از عباس آباد به فرودگاه خواهد رفت.

فرودگاه جدید برای فرود یا برخاستن ۲۴۰۰ هواپیما در هر شبانه روز آمادگی دارد و می‌تواند هر سال تا ۲۰ میلیون مسافر را بپذیرد.

با ساختمان فرودگاه جدید قرار است فرودگاه مهرآباد به پروازهای داخلی اختصاص داده شود. پاویون دولت در محیط فعلی باقی بماند و مهمانان دولت در محل فعلی استقبال شوند ترمینال ایر تاکسی نیز در جای خود باقی خواهد ماند‌‌.

با ساختمان فرودگاه جدید تهران، ایران بزرگترین فرودگاه در آسیا را خواهد داشت.

IMG_20240222_065804_875

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر