کد خبر: 180460
A
۳۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از مصادره اراضی زمان شاه برای مجلس و مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با قطع رابطه با انگلیس

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۸ اسفند سال ۱۳۶۷، مصادره اراضی زمان شاه برای مسکن کارکنان مجلس و مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با قطع رابطه با انگلیس را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از مصادره اراضی زمان شاه برای مجلس و مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با قطع رابطه با انگلیس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز  ۸ اسفند سال ۱۳۶۷، مصادره اراضی زمان شاه برای مسکن کارکنان مجلس و مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با قطع رابطه با انگلیس را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران، مرحوم هاشمی نوشته است:

در جلسه شورای بازسازی کشور شرکت کردم بعد از بحث زیاد تصویب شد که به بخشی از کارخانجات اجازه داده شود مواد اولیه با ارز آزاد وارد کنند و محصولات خود را با قیمت آزاد یا متناسب با قیمت ارز آزاد بفروشند.

ناهار را با آقای خامنه ای صرف کردیم. ایشان گزارش نقاط مهم سفر به یوگسلاوی و رومانی را دادند و معتقدند با آنها توسعه روابط اقتصادی و فنی بدهیم. مخصوصا با وضع جدید با غرب. 

درباره طرح قطع رابطه با انگلیس که در مجلس مطرح است با حضور وزیر خارجه مذاکره شد. آقایان خامنه ای و ولایتی مخالف تصویب قطع رابطه هستند احمدآقا اطلاع داده که امام گفته اند در این باره نظری ندارند. نخست وزیر موافق است احمد آقا هم مخالف. 

عصر کمیسیون تامین مسکن کارکنان مجلس با آقای محمد سعیدی کیا وزیر مسکن آمدند. درباره اراضی که در نظام گذشته برای نمایندگان و کارکنان مجلس خریده شده مذاکره کردیم‌ قرار شد آن تعدادی از کارکنان قدیمی که حق شرعی و قانونی دارند حقشان داده شود و بقیه برای مسکن کارکنان دیگر مجلس صرف شود و معلوم‌ شد به همه خواهد رسید...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر