کد خبر: 180955
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۵۸؛

برگزاری مراسم تجلیل از مرحوم پرویز فنی زاده

تیرباران ۷ عضو گروه فرقان، تیتر داغ امروز دوشنبه، ۱۳ اسفند سال ۱۳۵۸ روزنامه کیهان است. اما تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به آغاز فصل جدید در رفع اختلاف گروه‌های سیاسی که مربوط می‌شود به مناظره تلویزیونی رئیس جمهور بنی صدر با اعضای سپاه پاسداران و سازمان چریک‌های فدایی خلق که بنی صدر گفته است بحث آزاد در رادیو و تلویزیون و برداشتن سانسور که دیشب پایه گذاری شد ادامه خواهد یافت. کیهان عکسی از همین مناظره را هم چاپ کرده است.

 برگزاری مراسم تجلیل از مرحوم پرویز فنی زاده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیرباران ۷ عضو گروه فرقان، تیتر داغ امروز دوشنبه، ۱۳ اسفند سال ۱۳۵۸ روزنامه کیهان است. اما تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به آغاز فصل جدید در رفع اختلاف گروه‌های سیاسی که مربوط می‌شود به مناظره تلویزیونی رئیس جمهور بنی صدر با اعضای سپاه پاسداران و سازمان چریک‌های فدایی خلق که بنی صدر گفته است بحث آزاد در رادیو و تلویزیون و برداشتن سانسور که دیشب پایه گذاری شد ادامه خواهد یافت. کیهان عکسی از همین مناظره را هم چاپ کرده است.

IMG_20240303_065933_140

اما اعلام سیاست کلی رادیو تلویزیون با معرفی اعضای شورای سرپرستی آن، خبر دیگر کیهان امروز است. همچنین با پایان مهلت مالکان، صدها خانه خالی، امروز تصرف شد و امام خمینی مردم را به شرکت یکپارچه در انتخابات مجلس دعوت کرده است و آیت الله موسوی اردبیلی دادستان کل کشور هم اعلام کرده است که امنیت قضایی در سراسر کشور باید تضمین شود.

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ما اختصاص دارد به چگونگی مراسم تجلیل از مرحوم پرویز فنی زاده که روز ۱۵ اسفند برگزار خواهد شد. متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

مراسم بزرگداشت پرویز فنی زاده هنرمند فقید تئاتر و سینمای ایران ساعت ۳ بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد. در این روز چند سخنرانی توسط هنرمندان تئاتر و سینما انجام می گیرد و در فواصل سخنرانی ها نیز قسمت‌هایی از فیلم‌های رگبار، گوزنها، گاو و اعدامی که فنی زاده در آنها ایفاگر نقش‌هایی بود نمایش داده می‌شود. همزمان با آن نمایشگاهی از عکس و آفیش مربوط به فعالیت‌های فنی زاده نیز برپا خواهد شد و بروشوری از زندگینامه این هنرمند نیز در این روز در اختیار شرکت کنندگان قرار داده خواهد شد.

IMG_20240303_065933_348

این برنامه از سوی کمیته برگزار کننده اداره برنامه های تئاتر با همکاری سندیکای تئاتر و سینما، سندیکای دوبلاژ، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، تئاتر شهر، سازمان رادیو تلویزیون و نمایندگان مطبوعات برگزار می‌شود.

در رابطه با این بزرگداشت، تمامی مراکز هنری تهران کلیه درآمد دیشب خود را در اختیار برگزار کننده بزرگداشت قرار می دهند.

از ۱۶ اسفند ماه جاری نیز یک گروه سینمایی تهران هفته فیلم فنی زاده را برگزار خواهند کرد که بعد از اتمام این هفته فیلم قرار است نمایش رگبار فنی زاده در یک سینمای تهران ادامه پیدا کند‌. کلیه درآمد نمایش فیلم‌ها نیز در اختیار کمیته برگزار کننده قرار خواهند گرفت.

تالار رودکی نیز روز پنجشنبه در دو سکانس فیلم رگبار را به نمایش می گذارد که درآمد آن نیز در اختیار کمیته برگزار کننده قرار می گیرد.

باقر خسروی کارگردان فیلم - قیام اعدامی- نیز که با مرگ فنی زاده فیلمش ناتمام مانده متعهد شده است که ده درصد از فروش بلیط این فیلم‌ را پس از نمایش در سراسر ایران در اختیار کمیته برگزار کننده قرار دهد.

بازیگران فیلم گاو داریوش مهرجویی که تاکنون بخاطر بازی در این فیلم هیچ مبلغی دریافت نکرده اند نیز اعلام‌ کرده اند که سازمان رادیو تلویزیون اکنون بابت بازی در این فیلم مبلغی به آنها پرداخت می کنند که این مبلغ را در اختیار کمیته برگزار کننده قرار خواهند داد.

کلیه درآمدهایی که در این مدت در اختیار کمیته برگزار کننده قرار خواهد گرفت در یک حساب بانکی واریز می‌شود و سپس در اختیار خانواده فنی زاده که خودشان نیز در کمیته برگزار کننده هستند قرار می گیرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر