کد خبر: 181341
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۵۸؛

آمریکا، تنگه هرمز را مین گذاری می کند‌

کیهان ۱۶ صفحه ای روز پنجشنبه ۱۶ اسفند سال ۱۳۵۸ را مشاهده می‌نمایید. تیتر اول روزنامه به گفتگوی اختصاصی این جریده با آیت الله مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور اختصاص دارد که وی اعلام داشته دخالت کمیته ها و ماموران انتظامی در انتخابات ممنوع می باشد. خبر دیگر هم‌ اینکه توسط کمیسیون‌های شورای انقلاب تصمیم گرفته شده که تصفیه شدگان بی گناه به کار دعوت شوند. کیهان نوشته که مهندس مصطفی میرسلیم سرپرست شهربانی کل کشور شده و از شرایط جدید پرداخت وام مسکن خبر داده است.

آمریکا، تنگه هرمز را مین گذاری می کند‌

به گزارش سایت دیده بان ایران؛کیهان ۱۶ صفحه ای روز پنجشنبه ۱۶ اسفند سال ۱۳۵۸ را مشاهده می‌نمایید. تیتر اول روزنامه به گفتگوی اختصاصی این جریده  با آیت الله مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور اختصاص دارد که وی اعلام داشته دخالت کمیته ها و ماموران انتظامی در انتخابات ممنوع می باشد. 

خبر دیگر هم‌ اینکه توسط کمیسیون‌های شورای انقلاب تصمیم گرفته شده که تصفیه شدگان بی گناه به کار دعوت شوند. کیهان نوشته که مهندس مصطفی میرسلیم سرپرست شهربانی کل کشور شده و از شرایط جدید پرداخت وام مسکن خبر داده است. معین فر وزیر نفت از انفجار ۷ لوله نفت و گاز در خوزستان خبر داده و تیتر دیگر روزنامه هم اینکه یک تن اسناد جنایات شاه تسلیم وکیل پانامایی شده و رئیس جمهور بنی صدر در مس سرچشمه اعلام کرده که هر گروهی از قانون سرپیچی کند در خط امام نیست.

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" اختصاص دارد به خبری از رادیو مسکو به نقل از روزنامه پراودا درباره مین گذاری خلیج فارس توسط آمریکا، که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240306_070515_795

رادیو مسکو؛

روزنامه پراودا در گزارشی زیر عنوان مین گذاری در تنگه هرمز می‌نویسد، چندی پیش روزنامه واشنگتن پست با اشاره به نقشه های سلطه جویانه آمریکا در اقیانوس هند خبر داده که پنتاگون بدستور براون وزیر دفاع آمریکا به تهیه نقشه مفصل مین گذاری خلیج فارس پرداخته است. در این نقشه شوم به تنگه هرمز که به گفته روزنامه قرار است تحت شدیدترین کنترل نیروی دریایی آمریکا قرار گیرد جای خاصی داده شده است.

IMG_20240306_070515_706

مین‌گذاری خلیج فارس فقط بخش ناچیزی از عملیات مفسده جویانه بسیار گسترده است که واشنگتن در حال حاضر با لفاظی های سالوسانه درباره دفاع از منافع حیاتی خویش در اقیانوس گسترش می دهد. بزودی واحد تفنگداران دریایی مرکب از ۱۸۰۰ نفر به ناوهای جنگی متمرکز در منطقه خلیج فارس خواهند پیوست و در دریای عمان مستقر خواهند شد.

به گفته تلویزیون ای.بی.سی پنتاگون در صدد است تا پایان سالجاری چند کشتی حمل و نقل نظامی حامل تانک و تجهیزات نظامی به منطقه خلیج فارس بفرستد‌. از این تجهیزات برای تامین عملیات ۷ هزار تفنگدار دریایی استفاده خواهد شد. این نکته را هم باید اضافه کرد که مقامات بلندپایه پنتاگون در ملاقات اخیر خود با روزنامه نگاران گفتند که در صورت لزوم ممکن است که آمریکا در خلیج فارس از سلاح هسته ای تاکتیکی استفاده کند‌.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر