کد خبر: 181569
A
۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از تعطیلی روزنامه آریا به علت پرداختن به اعدام‌های پس از عملیات مرصاد

هاشمی رفسنجانی ۲۴ سال پیش در چنین روزی در خاطراتش نوشت: آقای مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمد در مورد مطبوعات بحث شد و گزارش جلسه چهارشنبه گذشته در این خصوص را داد و در مورد تعطیل شدن روزنامه آریا پرسید گفتم آقای علی لاریجانی رییس سازمان صداوسیما خبر داد که در شورایعالی امنیت ملی تصمیم گیری شده و گویا نخواسته اند به این عنوان اعلام‌ شود و گفته اند خودش موقتا تعطیل کرده است. علت تعطیلی، نوشتن مطلبی در مورد اعدام‌های بعد از عملیات مرصاد در زمان‌ امام خمینی است.

روایت هاشمی رفسنجانی از تعطیلی روزنامه آریا به علت پرداختن به اعدام‌های پس از عملیات مرصاد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی  سه شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۷۸ درچنینروزی در خاطراتش نوشت:

آقای مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمد در مورد مطبوعات بحث شد و گزارش جلسه چهارشنبه گذشته در این خصوص را داد و در مورد تعطیل شدن روزنامه آریا پرسید گفتم آقای علی لاریجانی رییس سازمان صداوسیما خبر داد که در شورایعالی امنیت ملی تصمیم گیری شده و گویا نخواسته اند به این عنوان اعلام‌ شود و گفته اند خودش موقتا تعطیل کرده است. علت تعطیلی، نوشتن مطلبی در مورد اعدام‌های بعد از عملیات مرصاد در زمان‌ امام خمینی است.

آقای مهاجری گفت آقای خاتمی در آن‌ زمان وزیر ارشاد و رییس ستاد تبلیغات جنگ بود. روز اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مدیران بعضی از مطبوعات را دعوت کرد ضمن تشریح نظر امام دستور داد که چیزی درباره احکام‌ مربوط به منافقان ننویسند و اظهار تعجب کرده از اینکه چگونه روزنامه ها، تعطیلی روزنامه آریا را بدون سر و صدا تحمل کرده اند.

آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد قرار شد مجددا مسئول دبیرخانه شود نظرش این است که با هماهنگ‌ شدن مجلس و دولت، بهانه کم کاری دولت از دستشان می رود و بزودی از چشم مردم می افتد. گفتم اینها تا آخر هم خواهند گفت دست دولت بسته است چون اختیارات رهبری را مزاحم خودشان می دانند وعدم هماهنگی با صداوسیما و شورای نگهبان و نیروهای نظامی و... برای بهانه کافی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر