کد خبر: 183440
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ فروردین ۱۳۵۴؛

بازگشت مسافران نوروزی به تهران شروع شد

قاتل ملک فیصل فردا گردن زده می‌شود. این تیتری است که روزنامه چاپ عصر اطلاعات امروز پنج شنبه ۷ فروردین سال ۱۳۵۴ برای خود انتخاب کرده است. گویا این اعدام در ملاء عام انجام می‌شود و بازجویی از قاتل زیر نظر پادشاه جدید عربستان سعودی ادامه دارد. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به سفر هویدا به عراق و زیارت قبور ائمه اطهار.

بازگشت مسافران نوروزی به تهران شروع شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قاتل ملک فیصل فردا گردن زده می‌شود. این تیتری است که روزنامه چاپ عصر اطلاعات امروز پنج شنبه ۷ فروردین سال ۱۳۵۴ برای خود انتخاب کرده است. گویا این اعدام در ملاء عام انجام می‌شود و بازجویی از قاتل زیر نظر پادشاه جدید عربستان سعودی ادامه دارد. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به سفر  هویدا به عراق و زیارت قبور ائمه اطهار.

خبر دیگر هم‌ اینکه ۵۰ هزار بهداشتیار و بهیار ماما برای پوشش درمان روستاها در سه سال آینده استخدام می‌شوند. همچنین مقررات استخدامی مشاغل مهندسی، اداری و مالی رانندگان تغییر کرد و در جدیدترین حوادث رانندگی ۱۹ مسافر نوروزی کشته شدند.

IMG_20240326_070635_602

اما خبری با عنوان بازگشت مسافران نوروزی به تهران شروع شد در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده است که با حال و هوای این روزها پس از ۴۹ سال مطابقت دارد با هم متن خبر را مروری دوباره می کنیم.

از امروز بازگشت مسافران نوروزی که در تعطیلات عید به شهرهای مختلف مسافرت کرده بودند آغاز شد و هم اکنون جاده های هراز، رشت، چالوس، شیراز، اصفهان و دیگر جاده های اصلی کشور مملو از هزاران اتوبوس و اتومبیلی است که تهرانی ها را به پایتخت بر می گردانند. تا دیروز اکثر جاده های کشور خلوت و خشک بود ولی از بامداد امروز بعلت ریزش باران در اکثر نقاط کشور جاده ها تا حدی خیس و لغزنده شده است و وسائط نقلیه با احتیاط کامل عبور و مرور می کنند.

صبح امروز در آمل، بابل، اهواز، شیراز، تبریز، سنندج و نقاط اطراف این شهرها باران ریزش کرد. بارندگی دیشب اهواز در خیابان‌های این شهر سیلاب جاری کرد و مسافرانی را که در کنار کارون و پارک‌های شهر بعلت نداشتن جا اتراق کرده بودند فراری داد!

شروع کار ادارات

IMG_20240326_071044_590

آندسته از ادارات دولتی که یک روز تعطیل در هفته دارند از امروز کار خود را آغاز کردند. امروز در این ادارات کار اداری انجام نشد و اکثر کارمندان وقت را به دید و بازدید از یکدیگر گذرانیدند. تعدادی از ادارات دولتی که از یک روز تعطیل در هفته استفاده می کنند روز پنجشنبه ۷ فروردین - امروز- را نیز به حساب ۳ روز مرخصی استحقاقی کارمندان خود را برای گذرانیدن تعطیلات نوروزی منظور کردند و لذا امروز تعطیل بودند. بدین ترتیب کارمندان اینگونه ادارات از ۴ روز مرخصی استحقاقی در ایام عید استفاده کرده اند و بنابراین کلیه ادارات دولتی از روز شنبه ۹ فروردین شروع به کار خواهند کرد بدین ترتیب در هفته آینده اکثر ادارات دولتی سه روز باز خواهند بود که این سه روز نیز بیشتر به دید و بازدید عید خواهد گذشت و تقریبا کار ادارات از شنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز خواهد شد. 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر