کد خبر: 183478
A
روزنامه‌گردی دیده‌بان تاریخ ۷ فروردین ۱۳۵۸؛

ماجرای پیام بختیار از مخفیگاه خود

تیتر اول کیهان روز سه شنبه ۷ فروردین سال ۱۳۵۸ که به قیمت تکشماره ۱۵ ریال منتشر شده بود به رئوس قانون اساسی جدید ایران اختصاص یافته است که در آن آمده؛ اداره امور کشور از طریق شوراها پیش‌بینی شده و آزادی بیان، احزاب سیاسی، مطبوعات و اجتماعات به طور کامل رعایت می شود.

ماجرای پیام بختیار از مخفیگاه خود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تیتر اول کیهان روز سه شنبه ۷ فروردین سال ۱۳۵۸ که به قیمت تکشماره ۱۵ ریال منتشر شده بود به رئوس قانون اساسی جدید ایران اختصاص یافته است که در آن آمده؛ اداره امور کشور از طریق شوراها پیش‌بینی شده و آزادی بیان، احزاب سیاسی، مطبوعات و اجتماعات به طور کامل رعایت می شود. وزیر کشور هم اعلام کرده است که ۲۴ میلیون نفر می‌توانند در رفراندوم رای بدهند. مقررات جدید خروج از کشور هم اعلام شده و سفارت مصر در تهران هم از اشغال آزاد شده است. خبر داغ دیگر کیهان امروز اختصاص دارد به برکناری سرلشکر قره نی از سوی مهندس بازرگان و جایگزینی سرلشکر ناصر فربد به جای وی در سمت ریاست ستاد کل ارتش. زد و خورد خونین هم در گنبد ادامه دارد. اما دیدبان تاریخ امروز را اختصاص داده‌ایم به پیام نوروزی شاپور بختیار که از مخفیگاهش به بیرون درز کرده است.

کیهان در این مورد می نویسد؛

پخش پیام شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم سابق از طریق خبرگزاری‌های خارجی در محافل مختلف سیاسی جهان با شگفتی و تعمق روبرو شد.

بختیار که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران متواری شده از مخفیگاه خود پیامی بر روی نوار خطاب به مردم ایران فرستاده است که نوار این پیام با صدای خود او در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. در این نوار مشخص نشده که بختیار به چه کشوری فرار کرده و در کجا اقامت دارد. 

photo_2023-03-27_14-37-11

بنابر گزارش دیده‌بان ایران؛ کیهان نوشت: شاپور بختیار در این نوار ضمن تبریک نوروز به مردم، از دوران کوتاه نخست‌وزیری خود سخن گفته و مدعی شده است که در این مدت موفق شد به همه قول‌هایی که به ملت داده بود عمل کند.

بختیار که معلوم نیست چگونه نوار پیام خود را در اختیار خبرگزاری‌ها گذاشته، از دولت موقت انقلاب انتقاد و یک بار دیگر تکیه کلام خود درباره جانشینی یک دیکتاتوری به جای دیکتاتوری سابق را تکرار کرده است. 

photo_2023-03-27_14-36-57

بختیار در جایی از پیام خود گفته است؛ تا آنجا که من می‌دانم هر نخست وزیر را پادشاه یا رییس جمهور آن کشور تعیین می‌کند و نمایندگان مردم او را تایید می نمایند. من از پادشاهی فرمان دارم که دکتر مصدق از او فرمان داشت. 

استفاده از عبارت فرمان دارم بعضی از ناظران را به این فکر انداخته که ممکن است بختیار هنوز هم داعیه نخست وزیری ایران را داشته باشد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر